افشین حبیب‌زاده، رییس کمیته نظارت شورای شهر تهران گفت: حساسیت نسبت به رعایت مسائل ایمنی فروکش کرده و همچنان شاهد حوادث تلخی هستیم.

ماجرای مرگ یک نوجوان در پارک لاله و ورود شورا به این موضوع

به گزارش ‌سلام نو به نقل از ایلنا، افشین حبیب‌زاده در جریان دویست و سی‌امین جلسه شورای  شهر تهران در تذکری به شهردار تهران گفت: عدم رعایت مسائل حفاظت و ایمنی محیط کار و نظارت دقیق و جدی بر آن متاسفانه موجب بروز حادثه تلخ و ناگوار آتش سوزی کلینیک درمانی در منطقه یک شد. پس از آن شاهد بودیم که بخش‌های مختلف نظارتی در گزارش‌های خود بر لزوم برخورد قاطعانه با قصورکنندگان در رعایت مسائل حفاظت ایمنی تاکید کردند تا دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم. 

رییس کمیته نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه با گذشت چند روز از آن حادثه، گویا حساسیت نسبت به رعایت مسائل ایمنی فروکش کرده که همچنان در سطح شهر تهران شاهد بروز حوادث ناگواری هستیم، اظهار کرد: بامداد یکشنبه مورخ ۱۹ مردادماه، پسر نوجوانی که به همراه پدر خود در پارک لاله در حال ورزش کردن بود، به دلیل تکیه به پایه چراغ برق، دچار برق گرفتگی شده و متاسفانه جان خود را از دست داده است که در این خصوص سهل‌انگاری پیمانکار در نگهداشت و قصور در رعایت نکات ایمنی و عدم رسیدگی به موقع به تاسیسات در اختیار و نیز قصور در نظارت ناظر مستقیم فضای سبز و مدیر بوستان در بازدیدهای روزانه مشهود است. 

او ادامه داد: در هفته گذشته نیز متاسفانه شاهد جانباختن یکی از کارگران خدمات شهری منطقه هفت در حین رفت و روب بزرگراهی بر روی پل سید خندان بودیم که در آن حادثه نیز پیمانکار برخلاف شرایط پیمان که بایستی برای رفت و روب از تجهیزات خودرویی استفاده کند، بر خلاف مفاد قرارداد از نیروی انسانی بهره برده است که در این خصوص نیز شاهد عدم رعایت مفاد شرایط پیمان و نکات ایمنی از سوی پیمانکار و قصور ناظران عملکرد بر پیمانکاران هستیم.

حبیب‌زاده به تذکر خود در سال ۹۷ درباره فوت یکی از پاکبانان اشاره کرد و گفت: در آبان ماه سال ۹۷ نیز حادثه مشابهی رخ داد که در آن زمان ضمن تذکری درخواست شد از سوی شهرداران مناطق نظارت جدی و کاملی بر رعایت نکات ایمنی و عملکرد پیمانکاران صورت پذیرد که متاسفانه نتیجه اینگونه کوتاهی ها، وقوع چندباره حوادث تلخ شده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید