سعید نمکی گفت: مگر می‌شود این شور، عشق و سوز عاشقان اهل بیت و بازگویان را خاموش کرد.

 برای ما اهمیت دارد دیگران نتوانند بگوید عاشورا و تاسوعا عامل شیوع کرونا شد

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان در نشست ستاد ملی پیگیری‌های ویژه محرم که به شکل لایو در اینستاگرام برگزار شد، گفت:  مبنای عزارداری شیعه از روزگار امام حسین (ع) و اصحاب او باز می‌گردد  و نمی‌توان این شور را رها کرد. مگر می‌شود این شور، عشق و سوز عاشقان اهل بیت و بازگویان را خاموش کرد.

او تاکید کرد: تمامی مردم این سرزمین عاشقان امام حسین( ع) هستند و وزیر بهداشت نیز در روضه امام حسین (ع) از کودکی شرکت کرده  و برایم سخت است که رعایت پروتکل‌هایی را در دستور کار قرار دهم که اسم حسین (ع) را نشنویم.

  وزیر بهداشت  و درمان افزود: در این باره اقدامات متعدد در دستور کار قرار گرفته است. امروز  ما به عنوان کشوری مترقی و پیشرو مسئولیت جدیدی داریم نه به دلیل اینکه کسی را خوش آید یا بد آید.

به گفته او یکی از اساسی‌ترین حمایت‌های تاریخی در این ایام که هر 150 تا140 سال ممکن است کشوری با این پدیده روبرو شود. اینکه رهبری بصیر، عالم  و هوشمند هم از مدافعان سلامت حمایت کند و هم در بزنگاه های مهم برای برون رفت از پیچیدگی‌ها  و موقید به رعایت دستورالعمل‌ها است.

نمکی گفت: در چنین شرایطی باید از هر گلدسته‌ای نام امام حسین (ع)و ذکر مصیبت کربلا بلند شود و چه کنیم در عین بلند بودن نام حسین (ع)کسی در سرزمین ما نتواند بگوید کسی در روضه امام حسین (ع) به کرونا مبتلا شده است. با این اقدامات به دنیا مدل جدید را ارائه می‌دهیم .

 او با بیان اینکه  ما در عرصه بین المللی روزهای سختی را می گذرانیم، گفت:  بیماری کرونا در شرایط سخت تحریم مدیریت می‌شود. برای یک دارو برای بیماری غیرکرونایی با هزاران دردسر و یک کشتی را با مشکلات متعدد پیدا می‌کنیم و نشده یک بیمار خاص ما برای دارو سرگردان شود در کنار آن هم زحمات شبانه روزی مسئولان امر است.

  نمکی تاکید کرد: برای ما اهمیت دارد که دیگران نتوانند بگوید که عاشورا و تاسوعا عامل شیوع کرونا شد. نتوانند بگوید نظام سلامت به دنبال تحجر است. وقتی رهبر  معظم انقلاب می فرمایند که من هم منتظر تصمیمات ستاد ملی کرونا هستم، دیگر کسی نمی‌تواند جلوتر از ایشان اقدام کند.

او در نشست با مسئولان در سازمان تبلیغات گفت: تردیدی نیست که امسال محرمی سرشار از خرد شعور و در کنار ذکر امام حسین (ع) خواهیم داشت. تمامی همکاران بنده 6 ماه در سخت‌ترین شرایط کار می کنند.

 به گفته او اتفاقاتی که در خوزستان، سیستان و بلوچستان   و ... افتاد باعث شد که بسیاری از افراد به دنبال حربه باشند، اما در این شرایط یک بیمار اهل تسنع ما در خدمات‌رسانی کاستی نداشتیم.

 نمکی تاکید کرد: در فضای مجازی صدا و سیما و اصحاب رسانه در به تصویر کشیدن این ایام تلاش کرده تا بتوانند محرمی با شکوه را در کنار رعایت اصول حمایت از مردم  و به تصویر کشیدن الگوی جهانی در برگزاری این مراسم داشته باشیم.

 

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید