بازار بورس امروز یک پارچه سرخ شده است و شاخص کل با بیش از 51 هزار واحد افت به عدد 2 میلیون و 13 هزار واحدی رسید.

ریزش جدی بورس رقم خورد/ مردم در صف فروش هستند

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز با بیش از 51 هزار واحد افت به عدد 2 میلیون و 13 هزار واحدی رسید.

شاخص کل هم وزن نیز بیش از 8 هزار واحد ریزش داشت و این نشانه یک پارچه سرخ پوش بودن بازار است.

دولت در چند ماهه اخیر بارها و بارها رسما به مردم سیگنال خرید داده است و اکنون با شانه خالی کردن از عرضه ETF دوم، به صورت ناگهانی یک سیگنال فروش عمومی را صادر کرده و این موضوع بازار را به خون کشیده است.

سازمان خصوصی سازی و وزارت نفت به تفاهم نرسیدند و اکنون، سازمان خصوصی سازی بنا دارد که به صورت مستقیم سهام پالایشگاه‌ها را در بازار به مردم عرضه کند و از آنجایی که نقدینگی مورد نیاز برای خرید این مقدار از دارایی در بازار وجود ندارد، کل بازار منفی خواهد شد.

این عرضه‌ها به دلیل سهم بالای پالایشی‌ها از شاخص کل بر تمام بازار تاثیر خواهد گذاشت.

دعوای دستگاه‌های دولتی اکنون بازار را به بدترین شکل ممکن در راستای سقوط قرار داده است و اگر به این موضوع رسیدگی نشود، بدون شک مقصر از دست رفتن دارایی‌های مردم ساده‌دل، کسی خواهد بود که به صورت عمومی سیگنال خرید صادر می‌کرد تا جبران کسری بودجه کند.

حال تنها راهی که باقی مانده، این است که دولت بار دیگر حمایت از بورس را جدی گرفته و عرضه ETF دوم را اجرایی کند؛ در غیر این صورت اعتماد ایجاد شده در بورس نیز فرو خواهد ریخت و این بار شاهد یک جهش دلاری بسیار جدی خواهیم بود که با توجه به نبود درآمدهای نفتی و ارزی، جلوگیری از آن برای دولت ممکن نخواهد بود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید