علی صحرائی، مدیر عامل بورس تهران گفت: از این پس معاملات بازار سهام در دو شیفت از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱ و ۱۱:۳۰ تا ۱۵ انجام می‌شود.

نمادهای شیفت صبح و بعدازظهر بازار بورس اعلام شدند

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، مدیرعامل بورس تهران با اشاره به این که از این پس معاملات بازار سهام از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱ و ۱۱:۳۰ تا ۱۵ انجام می‌شود، گفت: سه گروه هلدینگ چندرشته‌ای، فلزات اساسی و پالایشی‌ها به نوبت بعدازظهر منتقل می‌شود و گروه خودرو و بانک در نوبت صبح باقی می‌ماند.

علی صحرائی دیروز در مراسم بازگشایی نماد شرکت سرمایه‌گذاری استان خراسان جنوبی با سرمایه ۶۱۳۹۹ میلیارد ریال با نماد «وسِخُراج» به عنوان نخستین شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در بورس گفت: از مجموع ۵۰ میلیون نفر مالک سهام عدالت حدود ۳۰ میلیون نفر از هموطنان روش مدیریت غیرمستقیم سهام عدالت را انتخاب کردند که جمعیت آن‌ها در ۳۱ استان کشور توزیع شده و دارایی این دسته از مالکین سهام عدالت از طریق شرکت‌های سرمایه گذاری استانی مدیریت می‌شود.

مدیرعامل بورس تهران با بیان اینکه روز یکشنبه اولین شرکت سرمایه گذاری استانی با نماد "وسخراج" در تابلو دوم بورس تهران درج و آماده انجام معامله شد، افزود: هموطنان عزیز ما در استان خراسان جنوبی که روش مدیریت غیرمستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند، می‌توانند دارایی خود را نقد کنند.

صحرائی ادامه داد: سایر شرکت‌های سرمایه گذاری استانی نیز به مرور در بورس تهران پذیرش می‌شوند و در نهایت فروش سهام عدالت برای همه مالکینی که در سایر استان‌ها ساکن هستند و روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده اند، نیز امکان پذیر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سهام عدالت، دارایی با ارزشی است و پرتفوی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی نیز از صنایع خوب کشور تشکیل شده و به نوعی سبد متنوعی از سهام است، افزود: مذاکراتی با بانک ملی نیز انجام شده تا سهام شرکت‌های سرمایه گذاری استانی وثیقه دریافت کارت اعتباری باشد.

صحرائی عنوان کرد: امروز دارایی ۴۰۰ هزار سهامدار شرکت سرمایه گذاری استانی خراسان جنوبی قابلیت نقد شوندگی پیدا کرد و ارزش آن مشخص شد. مزیتی که برای شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در نظر گرفته شده این است که با قیمت‌های نزدیک به NAV توسط صندوق توسعه بازار، بازارگردانی می‌شوند که تضمینی بر نقدشوندگی سهام آن‌ها در بورس است.

مدیر عامل بورس تهران به مالکین سهام عدالت که روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده اند توصیه کرد دارایی خود را حفظ کنند و افزود: نقدشوندگی مهمترین ویژگی بازار سرمایه است و مالکین سهام شرکت‌های استانی در هر زمانی که تمایل داشته باشند می‌توانند دارایی خود را نقد کنند.

صحرائی به موضوع معاملات دو نوبتی شدن زمان معاملات بورس تهران نیز اشاره کرد و گفت: بازار سرمایه در سال گذشته رشد کم‌نظیری را تجربه کرد و حجم معاملات افزایش چشمگیری داشت و همین موضوع بار هسته معاملات را افزایش داد.

وی ادامه داد: برای حل مشکل ایجاد شده اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت در دستور کار قرار دارد. روش کوتاه مدت و در دسترس ما تقسیم زمان معاملاتی بود. طبق بررسی‌های انجام شده بیشترین حجم معاملات بازار سرمایه به صنایع خودرو، بانک، پالایشگاهی و فلزات اساسی و هلدینگ چند رشته‌ای اختصاص دارد.

صحرائی افزود: جمع بندی ما بر این شد تا معاملات از ۸:۳۰ تا ۱۱ و ۱۱:۳۰ تا ۱۵ انجام شود. از ۵ صنعت مورد اشاره سه گروه هلدینگ چندرشته ای، فلزات اساسی و پالایشی‌ها به نوبت بعد از ظهر منتقل می‌شود و گروه دوم در نوبت صبح باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: این رویکرد موقت است و در مرحله بعدی و تا سه ماه آینده، معاملات بورس تهران بر اساس گروه‌های دوگانه در دو سامانه معاملاتی مختلف انجام می‌شود.

مدیرعامل بورس تهران در پایان خاطرنشان کرد: شرکت مدیریت فناوری نیز با همکاری دانشگاه تهران در حال طراحی سامانه بومی هستند که به زودی به مرحله آزمایش وارد می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید