سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد اگر عده‌ای از افراد، گروه‌ها و کشورهای خارجی در بیروت بخواهند انفجار در این کشور را دستاویز اغراض و اهداف سیاسی قرار بدهند غیرقابل قبول است.

دستاویز قراردادن حادثه انفجار بیروت غیر قابل قبول است

به گزارش سلام نو به نقل از  ایرنا، «سیدعباس موسوی» پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با تبریک اعیاد و همچنین روز خبرنگار گفت: از زحمات و تلاش خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در عرصه اطلاع‌رسانی و روشنگری می‌کشند، قدردانی می‌کنم و امیدوارم در سنگر اطلاع‌رسانی و روشنگری همچنان بدرخشید.  

وی با اشاره به سالگرد ورود آزادگان به کشور اظهار داشت: قدردان، زحمات و شکنجه‌هایی آزادگان که در رژیم بعث متحمل شدند، هستیم. سالگرد ۲۸ مرداد را هم در پیش رو داریم که به خوبی نشانه‌گر دخالت خارجی و آمریکا در سقوط دولت ملی و دموکراتیک محمد مصدق است. این رویه همیشگی آمریکایی‌ها است.  

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تحولات لبنان تصریح کرد: حادثه لبنان را هم داشتیم که غمگین بود. هرچند ابعاد آن در حال بررسی است اما ایران از همان ساعات اولیه در کنار دولت و ملت لبنان قرار گرفت. وزیر خارجه تماسی با همتای لبنانی خود گرفتند و رئیس‌جمهور هم دستوراتی دادند. تاکنون چندین کمک و هواپیما به لبنان ارسال شده و طی روزهای آینده هم این کمک‌ها ادامه می‌یابد.  

موسوی همچنین در خصوص رایزنیهای دیپلماتیک طی روزهای اخیر هم گفت: وزیر امور خارجه در روزهای اخیر گفت و گویی با همتایان لبنانی و اوکراینی داشتند. یک گفت‌وگوی ویدئوکنفرانسی با همتای اماراتی خود داشتند. رئیس کمیته بین‌الملل دوما روسیه هم مهمان وزیر امور خارجه بودند که درباره روابط دوجانبه و چشم‌انداز روابط دو کشور گفت‌وگو شد.

وی با اشاره به انفجار در بندر بیروت و تحولات پس ازآن در لبنان اظهارداشت: حادثه بزرگ بود طبیعی است که مردم ناراحت شوند تبعات هم خواهد داشت، اما اگر عده ای از افراد، گروه‌ها و کشورهای خارجی بخواهند این حادثه تاثربرانگیز را دستاویز اغراض و اهداف سیاسی قرار بدهند غیرقابل قبول است.

سخنگوی دستگاه دپلماسی افزود: طبیعی از مردم از این حادثه ناراحت باشند اما به نظر می رسد برخی افراد با تحریک‌های خارجی به دنبال اغراض خاصی هستند که پسندیده نیست. ملت لبنان ملت رنج کشیده ای هست و جا دارد که با حفظ آرامش اجازه بدهند مسئولین به امور رسیدگی بکنند تا به آلام مردمی که در این حادثه ناگوار صدمه دیدند، رسیدگی شود.

وی در عین حال گفت: باید نسبت به این حادثه عمیق‌تر نگاه کرد و باید دید که علت اصلی این حادثه چه بوده و بعد از آن قضاوت کرد. دیدید که برخی از کشورها با ریاکاری فکر کردند که خودشان را مدافع مردم لبنان نشان بدهند و با مردم لبنان هم دردی بکنند و همانطور که در یک اظهارنظر عرض کردم اگر صداقت دارند سعی کنند تحریم‌هایی که اخیراً علیه دولت و ملت لبنان وضع کردند را برطرف کنند.

 موسوی تصریح کرد: لبنان از این حوادث زیاد دیده و با مقاومتی که در این ملت را داریم همه را پشت سر خواهد گذاشت.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید