سید هادی دلبری معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش آموزی گفت: فروش غذاهای گرم و انواع لقمه ها در بوفه مدارس ممنوع شد.

ممنوعیت فروش غذای گرم در بوفه مدارس

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش آموزی از بازنگری در دستورالعمل بازگشایی پایگاه های تغذیه سالم در مدارس خبر داد و گفت: برای سال تحصیلی آینده فروش غذاهای گرم، انواع لقمه ها و غذاهای پخته شده را به هیچ عنوان در بوفه ها نخواهیم داشت.

سید هادی دلبری، در این باره اظهار کرد: سازمان دانش آموزی مسئولیت مدیریت و نظارت بر پایگاه های تغذیه سالم یا بوفه های مدارس را برعهده دارد. همه ساله همزمان با بازگشایی مدارس، پایگاه های تغذیه نیز فعالیت خود را آغاز می کرده اند، اما امسال با توجه به شرایط بحرانی ویروس کرونا دستورالعمل بهداشتی پایگاه ها را مورد بازنگری قرار دادیم.

وی افزود: مکاتبه ای با وزارت بهداشت داشتیم و دستورالعمل اجرایی و بهداشتی برای ابلاغ به کل کشور در نیمه دوم مرداد آماده شده است. بر این اساس در ایامی که مدارس فعال هستند؛ فقط یک مجوز برای مدارسی که پایگاه تغذیه سالم دارند صادر خواهیم کرد و آن هم فروش مواد غذایی بسته بندی شده دارای تاریخ تولید، انقضاء و پروانه ساخت از سازمان غذا ودارو است.

معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش آموزی با بیان اینکه برای سال آینده غذای گرم فروشی در بوفه ها مجاز نیست گفت: همچنین فروش انواع لقمه ها و غذاهای پخته شده را به هیچ عنوان نخواهیم داشت و فقط مواد غذایی بسته بندی شده دارای مجوز قابل فروش است.

دلبری اضافه کرد: همچنین رعایت فاصله گذاری برای خرید، نحوه خرید بچه ها، استفاده از مواد ضدعفونی کننده و سایر موارد بهداشتی باید حتما لحاظ شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید