۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
کد خبر: 55163606

برای کاهش وزن باید کالری کمتری مصرف کنید و بیشتر ورزش کنید اما در این میان می توانید از یک ادودیه مخصوی برای کاهش سرعت تخلیه‌ی معده استفاده کنید.

با این ادویه لاغر شوید

به گزارش سلام نو به نقل از برنا؛ البته برای کاهش وزن نمی‌توانید فقط روی مصرف دارچین حساب باز کنید. اگر به‌ دنبال کاهش وزن هستید باید کالری کمتری مصرف کنید و بیشتر ورزش کنید. با این حال، مجموعه‌ای از تحقیقات، حاکی از اثر مثبت دارچین در کاهش وزن می‌باشند. در این مقاله با ما همراه باشید تا با خواص جادویی دارچین در کاهش وزن بیشتر آشنا شوید.

رابطه‌ی دارچین و کاهش وزن

گزارش منتشرشده در مجله‌ی علوم و فناوری دیابت نشان می‌دهد که مصرف دارچین سبب جلوگیری از افزایش قند خون و کاهش سرعت تخلیه‌ی معده می‌شود. هرچه مواد غذایی، زمان بیشتری در معده باقی بمانند حس گرسنگی دیرتر به سراغ‌تان می‌آید، که این موضوع سبب می‌شود تا کالری کمتری مصرف کنید (برای اینکه بتوانید هر هفته نیم کیلوگرم کاهش وزن را تجربه کنید، باید روزانه ۵۰۰ کالری کمتر مصرف کنید).

آن دسته از مواد غذایی که سبب افزایش میزان قند می‌شوند، افزایش سطح انسولین را نیز در پی خواهند داشت. به‌ دنبال آن، سطح قند خون به‌شدت افت خواهد کرد. این کاهش شدید، سبب گرسنگی دوباره می‌شود. بنابر نتایج گزارشی که به آن اشاره شد، مصرف دارچین، ۱۲ ساعت قبل از مصرف وعده‌ای که سبب افزایش قند خون می‌شود، باعث می‌شود تا بعد از مصرف وعده‌ی غذایی، شاهد افزایش سطح قند خون نباشید.

اثر تثبیت‌کننده‌ی قند خون به کاهش وزن شما کمک خواهد کرد. بنابر نتایج تحقیق منتشرشده در مرکز Cochrane، رژیم‌های حاوی مواد غذایی با شاخص قندی پایین در مقایسه با رژیم‌های کم چرب، تأثیر بیشتری بر روند کاهش وزن دارند.

نتایج تحقیقی که در سال ۲۰۱۰ (چاپ شده در مجله‌ی پزشکی نیوانگلند)، نشان می‌دهند که بهترین رژیم برای کاهش وزن، رژیم‌های حاوی مواد غذایی با شاخص قندی پایین و پروتئین بالا هستند. در رژیم‌های پروتئین بالا، ۲۵ درصد کالری از پروتئین و ۲۵-۳۰ درصد کالری از چربی‌ها تأمین می‌شود.

رابطه‌ی مصرف دارچین و تناسب اندام

نتایج تحقیقی که در مجله‌ی تغذیه ورزشی منتشر شد، نشان می‌دهد که مصرف عصاره‌ی دارچین، با کاهش چربی و افزایش بافت عضلانی، موجب بهبود تناسب اندام خواهد شد.

تحقیق دیگری که در مجله‌ی بیوفیزیک و بیوشیمی منتشر شده است، نتایج مشابهی را گزارش می‌کند. این نتایج حاکی از این هستند که اضافه کردن دارچین به رژیم‌های پر شکر و با چربی بالا، سبب کاهش مقاومت به انسولین و انباشت چربی می‌شود که در نهایت به تناسب اندام می‌انجامد.

دارچین بخشی از یک رژیم سالم

می‌توانید دارچین را برای محدود کردن مصرف شکر و بهبود طعم به خوراکی‌هایی همچون نان، کیک و بیسکوئیت اضافه کنید. مقدار کمی از دارچین را به جو دوسر یا اسموتیِ صبحانه‌ی خود اضافه کنید یا آن را در تهیه‌ی سیب‌زمینی یا سوپ کدوی ناهارتان به کار ببرید.

از آنجا که مصرف بیش‌ از حد دارچین می‌تواند عوارض داشته باشد، قبل از مصرف مقادیر زیاد این ادویه، حتما با پزشک مشورت کنید. مصرف دارچین همراه با هر نوع داروی شیمیایی یا گیاهیِ کاهش قند خون، توصیه نمی‌شود. همچنین افراد مبتلا به مشکلات کبدی باید از مصرف دارچین پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید:

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید