۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
کد خبر: 55163588

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، اعلام کرد نظر جمهوریخواهان مبنی بر اینکه چین تهدید شماره یک علیه روند انتخاباتی ۲۰۲۰ است اشتباه است و مدعی شد که نباید از روس‌ها غافل شد.

پلوسی:  نباید از روس‌ها غافل شد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، نهادهای جاسوسی آمریکا هفته گذشته با انتشار گزارشی، مدعی دخالت ایران، چین و روسیه در روند انتخاباتی آمریکا شدند.

اما در حال حاضر، حزب جمهوریخواه و دموکرات بر سر این مسئله که دخالت کدام یک از این کشورها، در کارزار انتخاباتی ۲۰۲۰ بیشتر است؛ دچار اختلاف شده‌اند.

درحالی که «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، انگشت اتهام را به سوی چین نشانه رفته است؛ «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، نظر متفاوتی دارد و مدعی است حجم مداخلات مسکو و پکن به هیچ وجه یکسان نیست چراکه روس‌ها هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز در حال چوب گذاشتن لای چرخ انتخابات آمریکا هستند.

پلوسی در این باره ادامه داد: آنها می‌گویند چینی‌ها طرفدار بایدن هستند؛ موضوعی که درباره آن اطلاعی نداریم. اما آنها واقعاً (در مقایسه با روسیه) دخالت چندانی ندارند. اما روس‌ها این کار را در انتخابات ۲۰۱۶ انجام دادند و اکنون نیز به آن ادامه می‌دهند.

این در حالی است که ماه میلادی گذشته نیز پلوسی به همراه جمعی از دموکرات‌های کنگره مدعی شده بود دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، تعمداً اطلاعات مربوط به دخالت روسیه در روند انتخاباتی ۲۰۲۰ را پنهان می‌کند.

دموکرات‌ها مدعی هستند که مداخلات روسیه با هدف حمایت از ترامپ انجام می‌شود حال آنکه جمهوریخواهان همین اتهام را به چین و «جو بایدن» نامزد حزب رقیب نسبت می‌دهند.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید