مهدی رضایتی کارشناس بازار سرمایه گفت: قیمت دلار، یکی از پارامترهای همیشگی و تاثیرگذار بر بازار است و کاهش قیمت دلار از سرعت رشد بازار کم می کند.

تاثیر کاهش قیمت دلار بر بازار سرمایه

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، یک کارشناس بازار سرمایه ضمن اشاره به کاهش شدید قیمت دلار طی روزهای اخیر گفت: اینکه تا چه میزان قیمت دلار کاهش پیدا کند، می‌توان انتظار اصلاح در بازار را نیز داشت.

درحالی که شاخص کل امروز با رشد ۲ درصدی ۴۴ هزا واحد رشد را به ثبت رساند، مهدی رضایتی کارشناس بازار سرمایه در خصوص بازار فردا گفته است: انتظار کلی این است که بازار، معاملات متعادل‌تری را شاهد باشد، و فعالان بازار احتیاط بیشتری را در دستور کار خود قرار دهند و ببینند که سرانجام وعده‌هایی که درخصوص گشایش اقتصادی داده شده به کدام سمت و سو خواهد رفت. وی با اشاره به واکنش شدید دلار و تداوم روند نزولی آن طی دو روز اخیر، گفت: قیمت دلار، یکی از پارامترهای همیشگی و تاثیرگذار بر بازار بوده است. دست کم این کاهش قیمت دلار می‌تواند از سرعت رشد بازار کم کند. اینکه تا چه میزان قیمت دلار کاهش پیدا کند، می‌توان انتظار اصلاح در بازار را داشت. اما حمایت‌هایی که همچنان از بازار سرمایه به عمل می‌آید، این امید را ایجاد کرده که در بازار سرمایه رفتار متفاوتی را نسبت به سایر بازارها شاهد باشیم؛ همانگونه که رشد بازار امروز نشان داد که رفتار بورس می‌تواند متفاوت از سایر بازارها از جمله ارز و سکه باشد. 

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید