۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
کد خبر: 55163548

فواید بسیاری برای گیلاس از جمله درمان بی خوابی، نقرس، آرتروز، بهبود عضلات و تنظیم قند ذکر شده است.

بهترین میوه برای تقویت اعصاب

به گزارش  سلام نو به نقل از برنا، گیلاس یکی از میوه‌های محبوب تابستانی در سراسر جهان است که دارای طبع سرد و تر بوده و حاوی مقداری آب، پروتئین، فیبر، چربی، قند، آهن، کلسیم و گوگرد است.

مطالعات بالینی محققان دانشگاه میشیگان ثابت کرده است که یک لیوان گیلاس حاوی ۹۰ کالری است و به علت فیبر، پروتئین، ویتامین C و ویتامین A موجود در خود به افزایش فعالیت آنتی اکسیدان و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک خواهد کرد.
گیلاس باعث بهبود کدام بیماری‌ها در افراد خواهد شد؟
محققان معتقدند که گیلاس برای تقویت حافظه، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، کنترل قند خون در افراد دیابتی، کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ، پیشگیری از پوسیدگی دندان، به تاخیر انداختن روند پیری، دفع سموم از بدن، کارکرد منظم قلب، تصفیه خون در سیستم دستگاه گوارش، تقویت قوای فکری، کنترل گواتر مزمن، از بین بردن سنگ کلیه و ... موثر است؛ چرا که  چربی اشباع شده در گیلاس بسیار کم بوده و کلسترول و سدیم ندارد اما فیبر خوراکی بالایی دارد.
از آن جایی که فصل امتحانات نزدیک است، فرزندان خود را برای تقویت آرامش و تمرکز بیشتر به مصرف گیلاس وادار کنید تا با این کار هم استرس آنها کاهش یابد و هم خواب راحتی در شب امتحان داشته باشند.
افرادی که به سرعت عصبی، پرخاشگر و دچار استرس می‌شوند، بهتر است که مصرف گیلاس را در برنامه روزانه خود قرار دهند؛ چرا که این میوه با تولید هورمون شادی می‌تواند باعث تسکین اعصاب شود. همچنین گیلاس سوخت و ساز بدن را افزایش داده و به هضم بهتر غذا کمک خواهد کرد. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به مصرف زیاد گوشت می‌پردازید، از گیلاس استفاده کنید تا در صورت غلیظ بودن خونتان باعث قلیایی شدن آن شود.
از مضرات مصرف بیش از حد گیلاس چه می‌دانید؟
درست است که گیلاس دارای فیبر و مواد مغذی فراوانی است، اما اگر مواد مغذی بدن از این طریق تامین شود، کمبودهای تغذیه‌ای را به همراه خواهد داشت و در صورتی هم که تنها با استفاده از گیلاس انرژی روزانه خود را تامین کنید، اثرات جانبی نامطلوبی خواهد داشت. بسته شدن راه گلو، تنگی نفس و کهیر از عوارض آلرژی به گیلاس هستند؛ بنابراین در صورت مشاهده این علائم، به هیچ عنوان از گیلاس استفاده نکنید.
روزانه چه میزان گیلاس بخوریم؟
براساس تحقیقات علمی که در کشور آمریکا انجام شد؛ افراد می‌توانند روزانه با تامین ۱۶۰۰ کالری در بدن از یک و نیم فنجان گیلاس، ۲۰۰۰ کالری از دو فنجان گیلاس و ۲۸۰۰ کالری از دو و نیم فنجان گیلاس استفاده کنند.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید