رییس جمهور فرانسه بار دیگر در اظهارات مداخله جویانه خود در امور لبنان گفت: مقامات لبنان باید به درخواست مردم برای «انجام اصلاحات» عمل کنند.

مقامات لبنان باید به درخواست مردم برای انجام اصلاحات عمل کنند

  طبق گزارش رویترز، امانوئل ماکرون با حضور در نشست ویدئو کنفرانسی سازمان ملل که پیرامون بحران لبنان و حمایت بین‌المللی از بیروت و ملت لبنان که با هماهنگی خود او برگزار شد، ضمن خطرناک دانستن آینده لبنان اظهار کرد: وظیفه قدرت‌های جهانی پس از انفجار گسترده بیروت حمایت از مردم لبنان است.

رییس جمهور فرانسه با بیان این موضوع که حمایت‌های بین‌المللی باید توسط سازمان ملل در لبنان هماهنگ شود، بار دیگر با دخالت در امور داخلی این کشور، گفت: مقامات لبنان باید به درخواست مردم برای «انجام اصلاحات» عمل کنند.

وی در ادامه با این ادعا که معترضان خواسته‌های خود را به صورت کاملا مشروع در خیابان‌ها بیان می‌کنند، تاکید کرد: میشل عون، رییس‌جمهور لبنان نیز خود می‌داند که نیاز به مبارزه با فساد در این کشور از جمله اهداف و کارهای ضروری محسوب می‌شود.

رییس جمهور فرانسه افزود: باید تمام توان ممکن برای کمک به لبنان بسیج شود.

وی اظهار کرد: انفجار بیروت همانند یک زلزله بود که بحران اقتصادی و سیاسی در این کشور را تشدید کرد و از این رو باید در جهت ممانعت از بروز آشوب به لبنان کمک کرد.

مکرون با اشاره به کمک‌های جمع آوری شده برای لبنان، تصریح کرد: کمک‌های مالی که امروز جمع‌آوری می‌شود، باید ادامه یابد و در اسرع وقت به لبنان برسد.

رییس جمهور فرانسه در پایان تاکید کرد: روند تحقیقات پیرامون علل انفجار بیروت نیز باید بصورت بیطرفانه صورت گرفت.


 

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید