۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
کد خبر: 55163265

شرکت مالک اپلیکیشن چینی اعلام کرد قصد دارد روز سه‌شنبه در رابطه با دستور اخیر دونالد ترامپ شکایتی را در دادگاه منطقه‌ای آمریکا تنظیم کند.

شکایت تیک‌تاک از دولت آمریکا

به گزارش سلام نو، به نقل از ایسنا، روز پنجشنبه دونالد ترامپ دستوری را به امضا رساند که "هرگونه تراکنش از سوی هر شخصی یا در رابطه با هر ملکی که مشمول صلاحیت ایالات متحده است، با شرکت بایت‌دنس یا شرکت‌های تابعه آن را از ۴۵ روز بعد از امضا" منع کرد.

رادیو عمومی ملی مشهور به ان‌پی‌آر به نقل از منابع آگاه گزارش داد، در شکایت مذکور استدلال خواهد شد که دستور رئیس جمهوری آمریکا با قانون اساسی ایالات متحده همخوانی ندارد چرا که هیچگونه فرصت پاسخگویی برای تیک‌تاک مهیا نیست.

این منبع مطلع افزود: این کاملا بر پایه گمانه‌زنی و حدسیات است. این دستور اصلا برگرفته از حقیقت نیست و تنها بیان دوباره حرف‌هایی درباره چین است که سال‌هاست حضور دارد.

براساس این گزارش، کاخ سفید از اظهارنظر درباره دعوی قضایی آتی خودداری کرده و بار دیگر با حمایت از دستور اجرایی ترامپ گفته است: دولت به حفاظت از مردم آمریکا مقابل تمام تهدیدات مرتبط به فضای سایبری متعهد است.

تیک‌تاک در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: از دستور اجرایی اخیر که بدون رعایت هر نوع فرایندی صادر شد، بهت‌زده شده است. این امر خطرات تضعیف اعتماد کسب و کارهای جهانی به تعهد ایالات متحده به رعایت قانون را در پی خواهد داشت.  

هفته گذشته، ترامپ از برنامه‌هایی برای ممنوعیت کامل تیک‌تاک سخن گفت اما به تازگی جدول زمانی ۱۵ سپتامبر را برای این اپلیکیشن چینی قرار دارد تا توسط صاحبان آمریکایی خریداری شود.

دولت آمریکا از مدت‌ها پیش تاکید داشت که این اپلیکیشن مورد استفاده در اشتراک‌گذاری تصاویر ویدیویی که تحت مالکیت چین است، یک تهدید بالقوه برای امنیت ملی است؛ مساله‌ای که مدیران اجرایی این شرکت رد می‌کنند. آمریکا همچنین اقداماتی در راستای محدود کردن استفاده از این اپلیکیشن در میان مقام‌های نظامی و دولتی انجام داده و به خطرات ادعایی جاسوسی اطلاعات چین اشاره کرده است. تیک‌تاک حدود ۸۰۰ میلیون کاربر جهانی دارد که از جمله ۱۵۰ میلیون کاربر آن در آمریکا هستند و عمدتا در میان جوانان محبوبیت دارد.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید