قربانعلی قائمی، فعال سیاسی اصلاح طلب اعلام کرد با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت فردی و سلامت جامعه خود باید تلاش کنیم.

برای مقابله با کرونا به وظیفه انسانی خود عمل کنیم

به گزارش سلام نو، به نقل از ایسنا، قربانعلی قائمی با اشاره به لزوم رعایت مسئولیت اجتماعی در مقابله با کرونا، اظهار کرد: در شرایط بحران بیماری کرونا، همه ارکان حکومت و مردم تلاش می کنند تا بتواند زمینه های کاهش انتقال کووید ۱۹ را به سایر افراد فراهم کنند و فاصله‌­گذاری اجتماعی یکی از موثرترین اقدامات پیشگیری از شیوع این بیماری است.

وی درباره مصادیق مسئولیت پذیری اجتماعی در زمینه مقابله با کرونا، اظهار کرد: فاصله‌­گذاری اجتماعی شامل اقداماتی است که ارتباطات نزدیک ما را با سایر افراد محدود و آن را کاهش دهد و موجب محدود شدن شیوع این ویروس خطرناک شود. وقتی که تعداد افراد مبتلا به کووید ۱۹ به صورت چند برابری افزایش می یابد، همه­‌ مردم ملزم به رعایت فاصله­‌گذاری اجتماعی هستند. هر یک از ما می توانیم بر عزیزان، اقوام و آشنایان و همسایگان، همسالان  یا همکاران و نیز آسیب پذیرترین افراد جامعه اثرگذار باشیم؛ بنابراین رعایت فاصله اجتماعی در هر لحظه می­‌تواند زندگی افراد زیادی را نجات دهد.

 این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: ممکن است برای همه ما سخت باشد که روابط خانوادگی و محیط های کار و شغلی و فعالیت های اجتماعی و مراسم و آئین های مختلف را مانند گذشته برگزار نکنیم و تابع شرایط و نظم دیگری باشیم اما باید بدانیم که رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی برای حفظ سلامت فردی و سلامت جامعه ضروری و اجتناب ناپذیر شده است.

قائمی ادامه داد: تا زمانی که واکسن ویروس کووید ۱۹ ساخته نشده است و ما نمی توانیم به روش های علمی و پزشکی از مبتلا شدن به این بیماری خانمان سوز پیشگیری کنیم و دارویی وجود ندارد که بتواند با درصد اطمینان بالایی به درمان این بیماری بپردازد، همه باید به وظیفه انسانی، اخلاقی، اجتماعی و حتی دینی خود عمل کنیم تا  ان شاءالله شیوع کرونا متوقف شود. در این صورت است که به شبکه بهداشت و درمان کشور کمک خواهیم کرد تا بتوانند به مرور زمان و با آمادگی بیشتری که به دست خواهند آورد به بیماران رسیدگی کنند.

این فعال سیاسی تاکید کرد:  لغو هر مراسمی که جمعیت زیادی را دور هم جمع کند اجباری است تا بتوانیم از گسترش بیماری کرونا جلوگیری کنیم.
 طبق استانداردها حفظ حداقل دو متر فاصله از دیگران، احتمال آلوده شدن به ویروس کرونا را کاهش خواهد داد. رعایت توصیه­‌های پزشکی برای حفظ سلامت جان یک اصل پذیرفته شده انسانی و اخلاقی است و هیچ کسی نمی تواند و نباید به بهانه انجام مراسم عزاداری و تجمعات ملی و دینی خود و سایر افراد جامعه و هموطنان خود را در معرض خطر این بیماری قرار دهد.

وی افزود: ماندن در خانه، برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به اعضای دیگر خانه یا جامعه، بسیار مهم و حیاتی است. به همه افراد جامعه توصیه می‌شود تا با تهیه داروهای ضروری، مایحتاج خانه و مواد غذایی اضافی با تاریخ انقضای طولانی مدت، از قبل برای ماندن داوطلبانه در خانه تا جایی که می شود و می توانند برنامه ریزی کنند.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید