یک تخم مرغ، از نظر تغذیه به تنهایی کامل است. تخم مرغ به اشکال گوناگونی مانند نیمرو یا پخته در وعده غذایی روزانه بسیاری از مردم جای دارد. این ذخیره پروتئینی خوشمزه، در بسیاری از فرهنگ‌ها و مناطق توسط بسیاری از مردمان به اشکال متنوعی مصرف می‌شود و تقریبا حذف این ماده غذایی از سبد غذایی غیرممکن است.

کمک به سیستم ایمنی بدن با مصرف یک تخم مرغ در روز

سلام نو پلاس: از شمال آفریقا گرفته تا جنوب آن، تخم مرغ یک ماده غذایی مورد علاقه است.

ترکیبی از تخم مرغ و نعنا یک ترکیب خوشمزه و محبوب در سراسر دنیا است؛ سرآشپز مشهور آمریکایی- جفری زاکاریان- معتقد است: "وقتی صبح وارد آشپزخانه می شوم، تخم‌مرغ‌های خرد شده را با آجیل کاج و بیکن خرد شده سرو می‌کنم". این در حالی است که تخم مرغ غذای روزمره قهرمانان ورزشی است.

تخم مرغ حاوی مقادیر مناسب و سالمی از ویتامین D به عنوان تقویت کننده ایمنی است و با سوخت و ساز ویتامین B انرژی مورد نیاز بدن شما را فراهم آورده و همین ترکیب از ویتامین‌های B به سلامت هرچه بیشتر بدن شما کمک می‌کند.

تخم مرغ سرشار از پروتئین است. به گفته سایت بهداشت و درمان Healthline، که توسط متخصصان پزشکی و سلامتی مورد بررسی قرار گرفته است، هنگام ارزیابی کیفیت یک پروتئین، مقدار اسیدهای آمینه موجود در آن اهمیت پیدا می‌کند. تخم مرغ از نظر ارزش غذایی و کیفیت پروتئینی و در مقایسه با سایر پروتئین‌ها نمره کامل می‌گیرد.

تخم مرغ یک ضرورت و شگفتی آشپزی در اکثر غذاهای جهان است؛ حتی مصرف انواع دستورپخت های تخم مرغ های برای مصرف یک وعده غذایی سریع در میان خانواده ها به بحث میان سرآشپزها منجر شده تا به بهترین دستورپخت های تخم مرغ دست یابند. تخم مرغ بمب انرژی است که شما را شاداب می کند؛ خصوصیتی که در املت فرانسوی به عنوان معیار تعالی آشپزی با تخم مرغ بدل شده است.

تخم مرغ غذای کامل است. همچنین تخم مرغ را می توانید با هر ماده‌ای که تصور کنید ترکیب نمایید. می توانید تخم مرغ را با یک قاشق مربا خوری پنیر ماسکارپونه، مقداری پنیر پارمسان و مقدار کمی از سبزیجات بومی و مورد علاقه تان ترکیب کنید تا یک رسپی لذیذ را تهیه نمایید.

زرده تخم مرغ طلا است و به اندازه بهترین استیک گوشت گاو پخته شده همراه با مقداری سبزیجات و مقداری برنج انرژی زا است.  البته ساندویچ را فراموش نکنید؛ شرط می بندم که فقط یک تخم مرغ و بیکن بتواند در منوی صبحانه شما جای خود را باز کند.

از سوی دیگر، تخم مرغ ها همیشه لذت بخش هستند؛ شما می توانید از تخم مرغ برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود و همینطور تجربه یک وعده صبحانه متفاوت استفاده کنید. اگر در صبحانه خود تخم مرغ مصرف نکردید حتما به مصرف یک تخم مرغ در دیگر وعده های غذایی خود فکر کنید!

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید