مذاکرات دو حزب سیاسی آمریکا برای دستیابی به توافق بر سر بسته پنجم اقتصادی و مالی ویروس کرونا با شکست خورد.

شکست مذاکرات کرونایی کنگره و کاخ سفید

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم ، در حالی که موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا بار دیگر به سرعت رو به افزایش است و شوک‌های اقتصادی ناشی از شیوع این ویروس زندگی روزمره بسیاری از شهروندان آمریکایی را تحت تاثیر قرار داده است، مذاکرات جمهوریخواهان و دموکرات‌ها بر سر بسته پنجم اقتصادی و مالی ویروس کرونا با بن بست روبرو شده است.

بر اساس این گزارش، استیون منوشین وزیر خزانه داری آمریکا و مارک میدوز رئیس کارکنان کاخ سفید کمتر از دو ساعت با نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و چارلز شومر رهبر اقلیت سنا دیدار کردند تا مذاکرات درباره بسته پنجم ویروس کرونا را از سر بگیرند. ولی این مذاکرات هیچ پیشرفتی نداشته است. این در حالی است که رهبران جمهوریخواه و دموکرات یکدیگر را به خاطر عدم پیشرفت مذاکرات سرزنش کرده‌اند. مقام‌های دولتی نیز گفته‌اند که به ترامپ توصیه خواهند کرد تا از قدرت و اختیارات اجرایی خود برای اجرای این لایحه استفاده کند.

پلوسی و شومر تاکید کردند که ما قصد داشتیم منابع بودجه اختصاص یافته در این لایحه را به 3 تریلیون دلار افزایش دهیم ولی جمهوریخواهان تنها با بودجه یک تریلیون دلاری موافقت کردند.

ترامپ نیز با انتشار توئیتی نوشت: دموکرات‌ها تنها به فکر استفاده از منابع مالی این لایحه برای شهرها و ایالت‌های تحت حاکمیت خود هستند ولی ما در مسیر متفاوتی حرکت می‌کنیم.

منوشین نیز گفت: متاسفانه نتوانستیم به هیچ گونه پیشرفتی دست پیدا کنیم. اینکه بن بست‌ها چگونه شکسته شود، مشخص نیست.

پلوسی تاکید کرد: به مقام‌های دولت گفتم که هر زمان که حاضر به افزایش رقم بودجه هستند، برای مذاکره بازگردند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید