۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
کد خبر: 55163106

ماه چهره خلیلی بازیگر سینما و تلویزیون در تاریخ ۲۵ دی ۱۳۵۵ در شهر تهران متولد شد و در تاریخ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ در سن ۴۳ سالگی پس از مبارزه با بیماری سرطان بر اثر ایست قلبی به دیار باقی شتافت، وی سابقه بازی در آثار شاخصی نظیر «در چشم باد»، «مختارنامه»، «چشمان سیاه»، «نقاب»، «کلاه پهلوی»، «گذر از رنج ها» و ... را در کارنامه هنری خود دارد.

به یاد ماه چهره سینمای ایران

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر | افروز محرابی : ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ متاسفانه ماه چهره خلیلی بازیگر جوان سینما و تلویزیون پس از مبارزه با بیماری سرطان بر اثر ایست قلبی در سن ۴۳ سالگی در کشور انگلیس به دیار باقی شتافت.

از آثار شاخصی که وی در آنها به ایفای نقش پرداخته است می توان به فیلم و سریال هایی نظیر : «در چشم باد»، «مختارنامه»، «چشمان سیاه»، «نقاب»، «مرگ کسب و کار من است»، «اشنوگل»، «دختر گمشده»، «کلاه پهلوی»، «گذر از رنج ها»، «پرونده هاوانا»،  و ... اشاره کرد.

این بازیگر فقید سینما و تلویزیون در حال حاضر فیلم سینمایی «یادم تو را فراموش» به کارگردانی علی عطشانی در سینما و سریال «دختر گمشده» به کارگردانی احمد کاوری در تلویزیون در حال پخش دارد.

طلوع :
ماه چهره خلیلی بازیگر مطرح سینما و تلویزیون و نوه دختری پروین سلیمانی در ۲۵ دی ۱۳۵۵ در شهر تهران چشم به جهان گشود و پس گذراندن مقاطع تحصیلی در کشور برای ادامه تحصیلی به دانشگاه آکسفور لندن رفت و در رشته مهندسی معماری به تحصیلی پرداخت و در نهایت موفق به کسب مدرک کارشناسی ارشد معماری از این دانشگاه شد.

وی به دلیل علاقه شدیدش به بازیگری خیلی زود به سمت حرفه مادر بزرگش یعنی پروین سلیمانی روی آورد و در همان لندن یک دوره بازیگری به شیوه متد اکتینگ را در مدرسه متد لندن گذراند و پس از آن برای تحقق آرزوهایش به وطن خود بازگشت.

ماه چهره خلیلی پس از بازگذشت به کشور در دفاتر مختلف به سراغ آرزوهایش رفت تا در نهایت در سال ۱۳۸۱ برای بازی در فیلم «چشمان سیاه» به کارگردانی ایرج قادری پذیرفته شد، «چشمان سیاه» به کارگردانی ایرج قادری و تهیه کنندگی مرتضی شایسته نخستین فعالیت جدی بازیگری ماه چهره خلیلی در عرصه سینما محسوب می شود که وی در این فیلم در کنار مادر برزگش پروین سلیمانی و همچنین بازیگران شاخصی همچون محمدرضا گلزار، کاوه سماک‌باشی، صبا کمالی، مهوش وقاری، پوراندخت مهیمن، جمشید مشایخی، لیلا اوتادی، شراره رخام و ... به ایفای نقش پرداخت.

همان فیلم برای این بازیگر توانمد سینما و تلویزیون کفایت می کرد تا با هنرنمایی در آن نام خود را بر سر زبان ها بیاندازد، وی خیلی زود جای خود را در میان سینما پیدا کرد و پس از آن برای در فیلم «نقاب» به کارگردانی کاظم راست گفتار و تهیه کنندگی علی آشتیانی پور دعوت به کار شد، خلیلی در این فیلم در کنار بازیگران مطرحی همچون پارسا پیروزفر، امین حیایی، سارا خوئینی‌ها، گوهر خیراندیش، محمدرضا شریفی‌نیا و ... به ایفای نقش پرداخت، هرچند این فیلم چند سالی توقیف بود اما همان چند نمایش محدود هم کفایت می کرد تا این بازیگر فقید سینما و تلویزیون برای بازی در این فیلم از منتقدین و مخاطبین سینما نمره قبولی  بگیرد.

این بازیگر فقید سینما و تلویزیون در ادامه نیز یکی یکی پله های ترقی را طی کرد و در سال های بعد در فیلم های شاخصی همچون «تله» به کارگردانی سیروس الوند، «پرونده هاوانا» به کارگردانی علیرضا رئیسیان، «موش» به کارگردانی شاهد احمد لو، «سایه وحشت» به کارگردانی عماد اسدی، «شور شیرین» به کارگردانی جواد اردکانی، «مرگ کسب و کار من است» به کارگردانی امیر ثقفی، «پرنده باز» به کارگردانی عطا سلمانیان، «مصادره» به کارگردانی ایرج قادری، «سلام بر فرشتگان» به کارگردانی فرزاد اژدری، «فصل انار» به کارگردانی محسن شرفی نیا، «رنج و سرمستی» به کارگردانی جهانگیر الماسی، «قلب سفید قاصدک» به کارگردانی افشین محمودی، «سوت دل» به کارگردانی نادر طریقت، «صله سحر» به کارگردانی فرزین مهدی پور، «یادم تو را فراموش» به کارگردانی علی عطشانی، «قرارمون پارک شهر» به کارگردانی فلورا سام، «اشنوگل» به کارگردانی مشترک علی سلیمانی و هادی حاجتمند و ... به ایفای نقش پرداخت.

ماه چهره خلیلی در طول نزدیک به دو دهه فعالیت خود در سینما در بیش از بیست فیلم سینمایی به هنرنمایی پرداخت و فیلم سینمایی «یادم تو را فراموش» به کارگردانی علی عطشانی آخرین حضور وی در سینما محسوب می شود.

وی فعالیت خود را در تلویزیون از سال ۱۳۸۷ و با سریال «در چشم باد» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی آغاز کرد، وی در این سریال در نقش گلنسا و در کنار بازیگران مطرحی همچون پارسا پیروزفر، سعید راد، کامبیز دیرباز، جلال پیشوائیان، لاله اسکندری، اکبر عبدی، رضا شفیعی‌جم، هومن سیدی، سام درخشانی، سعید نیکپور، مصطفی زمانی، سیما تیرانداز، ابراهیم‌آبادی، نیوشا ضیغمی، طناز طباطبایی و ... به ایفای نقش پرداخت. 

همزمان با سریال «درچشم باد» بود که وی برای بازی در سریال «مختارنامه» به کارگردانی داوود میرباقری دعوت به کار شد، وی در این سریال در نقش جاریه خواهر ناتنی مختار ثقفی با بازی فریبرز عرب نیا و زن عمر بن سعد با بازی مهدی فخیم زاده در کنار هنرمندان دیگری همچون فرهاد اصلانی، رضا کیانیان، محمد فیلی، فریبا کوثری، رضا رویگری، ولی‌الله شیراندامی، ژاله علو، ابراهیم‌آبادی، گوهر خیراندیش، شهرام حقیقت‌دوست، الهام حمیدی، حدیث فولادوند، آهو خردمند، ویشکا آسایش، داوود رشیدی، امین زندگانی، فرخ نعمتی، پرویز پورحسینی، بهنوش طباطبایی، عنایت شفیعی، جعفر دهقان، محمد صادقی، رز رضوی، کریم اکبری مبارکه، اکبر زنجانپور، محمدرضا شریفی‌نیا، انوشیروان ارجمند و ... به ایفای نقش پرداخت.

ماه چهره خلیلی پس از درخشیدن در سریال های «درچشم باد» و «مختار نامه» به ایفای نقش در سریال های «کلاه پهلوی» به کارگردانی سید ضیاء الدین دری، «گذر از رنج ها» به کارگردانی فریدون حسن پور، «دختر گمشده» به کارگردانی احمد کاوری پرداخت و سریال «مرضیه» به کارگردانی فلورا سام در سال ۱۳۹۸ آخرین نقش آفرینی این بازیگر فقید در تلویزیون محسوب می شود.

زندگی خصوصی:
این بازیگر فقید سینما و تلویزیون با ابراهیم اشرفی ازدواج کرد و دارای یک فرزند پسر به نام پرواز است.

غروب:
ماه چهره خلیلی که چند ماهی بود به دلیل مبارزه با بیماری سرطان لوزالمعده کمتر به فعالیت بازیگری می پرداخت و برای معالجه به همراه خانواده خود در کشور انگلیس به سر می برد، متاسفانه در تاریخ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ به دلیل ایست قلبی در لندن درگذشت.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید