توت فرنگی حاوی مقادیر زیادی سیلیس است. سیلیس یک ماده معدنی برای تقویت مو و رشد مو است. سایر غذاهای سرشار از سیلیس شامل برنج، جو، پیاز، کلم، خیار و گل کلم است.

رعایت رژیم غذایی برای داشتن موهای سالم

سلام نو پلاس: در حالی که درمان های خانگی و شامپوها در حفظ موهای سالم نقش دارند، راز موهای ضخیم، براق و قوی یک رژیم غذایی سالم است.

۱. اسفناج

کمبود آهن عامل اصلی ریزش مو است. اسفناج نه تنها منبع خوبی از آهن است بلکه ویتامین A، C و پروتئین نیز دارد. همچنین حاوی سبوم است که به عنوان یک نرم کننده طبیعی مو عمل کرده و اسید امگا ۳، منیزیم، پتاسیم و کلسیم را در اختیار ما قرار می دهد. این عناصر به حفظ سلامت پوست سر و داشتن موهای براق کمک می کنند.

۲. هویج

حتما بسیار شنیده اید که هویج برای سلامت چشم ها مفید است، اما باید بدانید که هویج حاوی ویتامین A است که رشد مو را نیز بهبود می بخشد. کمبود ویتامین A ممکن است منجر به خشکی و خارش پوست سر شود. هویج به ضخامت مو افزوده، باعث بهبود گردش خون، تقویت مو، محافظت از مو در برابر آسیب های خارجی مانند آلودگی و همچنین جلوگیری از ریزش مو می شود.

۳. تخم مرغ

از آن جایی که مو از ۶۸ درصد پروتئین کراتین تشکیل شده است، تخم مرغ به بازسازی موهای آسیب دیده کمک می کند. تخم مرغ همچنین سرشار از نوعی ویتامین ب به نام بیوتین است که به رشد مو کمک می کند.

۴. جو دوسر

جو غنی از فیبر، روی، آهن، اسیدهای چرب امگا ۶ و اسیدهای چرب اشباع نشده است که رشد مو را تحریک می کند و باعث می شود موهای شما ضخیم و سالم شود.

۵. گردو

گردو حاوی بیوتین، ویتامین های B۱ ، B۶ و B۹، ویتامین E، پروتئین و منیزیم فراوان است. همه این عناصر مو را تقویت کرده و پوست سر را تغذیه می کنند.  گردو سلول های شما را از آسیب DNA که ممکن است در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب باشد، محافظت می کند.

۶. عدس

عدس منبع عالی پروتئین، آهن، روی و بیوتین است. این ماده غذایی همچنین غنی از اسید فولیک است که موجب بازیابی سلامت گلبول های قرمز خون که به سلامت پوست سر کمک می کنند، می شود.

۷. مرغ

گوشت های بدون چربی مانند مرغ یا بوقلمون سرشار از پروتئین مرغوب هستند که موهای شکننده را تقویت می کنند و از شکستگی جلوگیری می کنند.

۸. توت فرنگی

توت فرنگی حاوی مقادیر زیادی سیلیس است. سیلیس یک ماده معدنی برای تقویت مو و رشد مو است. سایر غذاهای سرشار از سیلیس شامل برنج، جو، پیاز، کلم، خیار و گل کلم است.

۹. ماست

ماست مملو از ویتامین B۵ و ویتامین D است که برای تقویت سلامت فولیکول مو شناخته شده است.

۱۰. سیب زمینی شیرین

بتا کاروتن از موهای خشک محافظت می کند و غدد موجود در پوست سر شما را تحریک می کند تا یک مایع روغنی به نام سبوم ایجاد کند. میوه ها و سبزیجات با رنگ نارنجی مانند هویج، کدو تنبل، طالبی، انبه و سیب زمینی شیرین منبع بسیار خوبی از این ماده هستند.

نکاتی درباره مراقبت از مو

● به طور مرتب موها را نوک گیری کنید

نوک گیری موها هر شش تا هشت هفته می تواند به رفع مشکلات شما کمک کند.

● استرس نداشته باشید

استرس یکی از دلایل اصلی ایجاد بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله ریزش مو است. همچنین می تواند روند رشد مو را مختل کرده و منجر به سفید شدن زودرس شود.  مراقبت و یوگا به طور منظم می تواند برای کاهش استرس مفید باشد.

● از گرفتن دوش آب داغ خودداری کنید

دوش آب داغ باعث می شود تا پوست سر چربی های طبیعی خود را از دست دهد و موها خشک و شکننده شوند. در عوض آب ولرم را انتخاب کنید و سعی کنید موها را با خنک ترین دما بشویید.

● موها را زمانی که خیس هستند شانه نزنید

موها هنگامی که خیس باشند، در شکننده ترین حالت خود قرار دارند. اجازه دهید ابتدا موها خشک شوند، سپس آن ها را با یک شانه دندانه دار شانه کنید.

● موهای خود را سفت نبندید

بستن موها از ریشه و خیلی سفت، منجر به ریزش آن ها می شود. همچنین بهتر است هنگام خواب موهای خود را باز کنید.

کد خبر: 55162961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =

    پربازدید

    پربحث

    آخرین اخبار