بسیاری از افراد نسبت به عوارض امواج الکترومغناطیس بر سیستم عصبی دانش کافی ندارند. بیشتر ما به راحتی و امکانات زندگی مدرن عادت کرده ایم، اما درباره خطرات بهداشتی تکنولوژی وسایل و ابزارهایی که استفاده می کنیم، کمتر آگاهی داریم.

آگاهی از عوارض امواج الکترومغناطیس بر سیستم عصبی

سلام نو پلاس: تلفن  همراه، مایکروویو، روترهای Wi-Fi ، رایانه و سایر وسایل الکتریکی اطراف ما جریانی از امواج نامرئی ارسال می کنند. به گفته کارشناسان این امواج خطرات سلامتی و بهداشتی به همراه دارند. طبق آمار بانک جهانی، ۸۷ درصد از جمعیت جهان به برق دسترسی دارند و از وسایل برقی استفاده می کنند. در حالی که برخی دانشمندان اعتقاد دارند امواج الکترومغناطیس (EMF) خطرناک نیست، اما برخی دیگر از دانشمندان قرار گرفتن در معرض امواج الکترو مغناطیس را خطرناک می دانند و به دنبال تحقیقات بیشتر برای بررسی عوارض امواج الکترومغناطیس بر سیستم عصبی و سایر اندام ها هستند.  

انواع قرار گرفتن در معرض امواج الکترو مغناطیس EMF

دو نوع قرار گرفتن در معرض EMF وجود دارد. که در زیز به بررسی آنها پرداخته شده است.

· پرتوهای سطح پایین، که به آنها تشعشعات غیر یونی نیز گفته می شود. این پرتوها خفیف بوده و برای افراد ضرر کمتری دارند. لوازم خانگی مانند مایکروویو، تلفن های همراه، روترهای Wi-Fi و همچنین خطوط برق و MRI، تشعشعات سطح پایین را ارسال می کنند.

· پرتوهای سطح بالا که به آنها تشعشعات یونی نیز گفته می شود. این پرتوها با تابش شدید از خورشید، اشعه X  و سایر دستگاههای تصویربرداری پزشکی ارسال می شوند و اثرات منفی زیادی بر سیستم عصبی و سایر اندام بدن دارند.

امواج  مغناطیسی بسته به نوع، قدرت، محیط، جغرافیا  و دفعات استفاده از وسایل الکترومغناطیسی،  اثرات مختلفی بر روی سیستم عصبی دارند. امواج الکترومغناطیس خفیف، بدون ایجاد خطر از بافت عبور می کنند و بر سیستم عصبی تاثیر چندانی ندارند، اما امواج الکترومغناطیسی قوی به صورت تهاجمی بر کنترل فعالیت سیستم عصبی اثر می گذارند و موجب تغییرات الکتروشیمیایی در غشاهای عصبی می شوند. القاء شدید  جریان الکتریکی موجب گرم شدن بافت ها، سیستم عصبی و سایر عضلات می شود. همین گرم شدن موجب می شود تا بدن برای کنترل و تعادل دما به سیستم عصبی فشار وارد کند. این فشار در نهایت موجب آسیب به اندام ها و فلجی موقت آنها خواهد شد. البته این زمانی اتفاق می افتد که فرد در معرض میدان های مغناطیس قوی به طور مداوم قرار داشته باشد. برای دور ماندن از آثار مخرب این امواج الکترومغناطیس باید نحوه استفاده از وسایل برقی و اکترونیکی  را مدیریت کرد. توجه به نکات ایمنی هنگام استفاده از وسایل پرخطر ساطع کننده امواج مغناطیسی در محیط کار، محدود کردن استفاده از وسایلی مانند مایکروویو و Wi-Fi  و دور نگه داشتن تلفن همراه از خود هنگام خواب میزان عوارض امواج الکترومغناطیس بر سیستم عصبی را  تا حد زیادی کاهش می دهند.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید