راهکارهای رفع خشکی پوست به حفظ رطوبت پوست کمک می کنند. زریوز یا همان خشکی پوست، زمانی اتفاق می افتد که لایه بیرونی پوست رطوبت خود را از دست بدهد.

راهکارهای موثر در رفع خشکی پوست

سلام نو پلاس: خشکی پوست یک بیماری شایع است که به علت افزایش سن،  بیماری های پوستی یا سایر عوامل محیطی ایجاد شود. این میتواند نشان دهنده بیماری های جدی تری باشد. اما در بیشتر موارد، خشکی پوست ناشی از عوامل محیطی است که موجب از بین رفتن رطوبت پوست می شوند. گرما، دوش گرم، آب و هوای خشک و صابون های قلیایی همگی باعث خشکی پوست می شوند. راهکارهای طبیعی زیر به تسکین و بهبود این شرایط کمک می کنند.

آووکادو

آووکادو یکی از مهم ترین راهکارهای رفع خشکی پوست است. نیمی از آووکادو را پوره کرده و آن را با یک قاشق چایخوری روغن زیتون مخلوط کنید. همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری عسل را برای پوست های خیلی خشک اضافه کنید. ماسک را روی پوست خود بمالید، ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید،  سپس آن را بشویید. پس از استفاده از ماسک، پوست شما نرم و مرطوب خواهد شد.

روغن دانه آفتابگردان

 روغن دانه آفتابگردان از دیگر راهکارهای رفع خشکی پوست است. مطالعات نشان می دهند که روغن دانه آفتابگردان مانند یک مرطوب کننده قوی عمل می کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان داد که استفاده از روغن دانه آفتابگردان به عنوان مرطوب کننده، هیدراتاسیون را بهبود می بخشد. همان مطالعه در مورد روغن زیتون نشان داد که روغن زیتون به سطح پوست آسیب می رساند. به همین دلیل نمی توان از همه روغنهای طبیعی به عنوان مرطوب کننده استفاده کرد.

 روغن نارگیل

روغن طبیعی دیگری که برای درمان خشکی پوست بسیار توصیه می شود، روغن نارگیل است. روغن نارگیل به اندازه ژله نفتی یا همان وازلین برای درمان موثر و مفید  پوست های خشک به کار می رود، زیرا تا حد زیادی به هیدراتاسیون پوست کمک می کند و میزان چربی روی سطح پوست را افزایش می دهد. روغن نارگیل به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع شده، به عنوان نرم کننده استفاده می شود. چربی یا روغن موجود در آن  ترک ها و شکاف های  پوست خشک را پر میکند و از این طریق باعث صاف و نرم شدن پوست می شود. شما همچنین می توانید از روغنهای طبیعی دیگری که عاری از تحریک کننده ها هستند، مانند روغن جوجوبا، آرگان و آووکادو برای رفع خشکی پوست خود استفاده کنید. چند قاشق غذاخوری از روغن مورد نظر را نیم ساعت قبل از حمام روی پوست خود بمالید. همچنین می توانید بعد از دوش پوست خود را با مقدار کمی از آن ماساژ دهید.

حمام با جو دوسر

از دیگر راهکارهای رفع خشکی پوست، جو دو سر است. یک فنجان جو دوسر را به وان آب گرم خود اضافه کنید. جو دوسر بسیار آرامش بخش است و به پوست کمک می کند تا رطوبت خود حفظ کند. همچنین شما می توانید ۲ قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر را با یک قاشق غذاخوری عسل و مقداری آب مخلوط کنید و از آن به عنوان ماسک برای پوست خود استفاده کنید. فقط کافیست مخلوط را گرم کرده و روی پوست خود مالش دهید. این ماسک تسکین دهنده و مرطوب کننده را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید