۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 55162957

· اگر رومیزی به تمیز کردن کلی نیاز داشته باشد، آن را در وان یا سطل بزرگی بگذارید و مقداری آب سرد و مواد شوینده ملایم روی آن بریزید و به آهستگی آن را بشویید و آبکشی کنید.  سپس آن را پهن کنید تا کاملاَ خشک شود.

نحوه شستشوی انواع رو میزی

سلام نو پلاس: آشنایی با نحوه شستشوی انواع رو میزی به شما کمک میکند تا بدون آسیب به بافت پارچه رومیزی، آن را تمیز کنید. رومیزی وسیله ای کاربردی برای محافظت از میز نهار خوری است، که به آشپزخانه یا فضای نشیمن نیز جلوه ای زیبا می بخشد. رومیزی در انواع مختلف از جمله پنبه ای، پلی استر و وینیل تولید می شود. نحوه شستشوی انواع رو میزی بر اساس جنس آنها متفاوت است. در زیر به نحوه شستشوی انواع رو میزی اشاره شده است.

رومیزی  پنبه ای

رومیزی پنبه ای، یک گزینه عالی هنگام انتخاب رومیزی است، زیرا به راحتی با دست یا ماشین شسته می شود. اگر رومیزی پنبه ای دارای طرح یا چاپی است که بعد از شستشو رنگ آنها ریزش میکند، بهتر است رومیزی را با یک دستمال مرطوب یا اسفنج  تمیز کنید. اگر سطح رومیزی دارای لکه روغنی است، مقداری سرکه سفید را در آب گرم حل کنید و روی سطح رومیزی اسپری کنید. و با اسفنج به خوبی آن را تمیز کنید. سپس رو میزی را پهن کرده تا کاملاَ خشک شود.

رومیزی پلی استر

پلی استر یک ماده سنتز شده است که برای ساخت پارچه استفاده می شود و می تواند با پارچه های دیگری مانند پنبه ترکیب شود. پلی استر مانند پنبه جنس محکم و مقاومی دارد.  رومیزی های پلی استر را می توان در ماشین لباسشویی با آب سرد و مواد شوینده معمولی شستشو داد.  رنگ های به کار رفته برای طراحی رومیزی پلی استری دارای ثبات هستند و ریزش نمی کنند، بنابراین با خیال راحت می توانید آنها را شستشو دهید. اگر رومیزی شما سفید است می توانید از مقداری سفید کننده برای محو کردن لکه ها استفاده کنید. برای جلو گیری از چرو ک شدن رومیزی دمای آب ماشین لباسشویی را تنظیم کنید و از خشک کن استفاده نکنید. پارچه رومیزی را هنگامی که مرطوب است پهن کنید تا چروک نشود.

رومیزی وینیل

وینیل ماده ای مقاوم در برابر رطوبت است.  وینیل در برابر آسیب ناشی از لکه ها، نور، آب یا هوا مقاومت می کند. سفره های وینیل معمولاً غیر رسمی هستند و از ارزان ترین گزینه ها برای انتخاب رومیزی محسوب می شوند. برای شستشو سفره ونیل به نکات زیر دقت کنید.

· همیشه لکه ها را سریع پاک کنید. برای جلوگیری از خراش سطح، از یک پارچه یا اسفنج نرم استفاده کنید.

· اگر رومیزی دارای  لکه های روغنی است، فوراً آن با الکل ایزوپروپیل تمیز کنید. یک پارچه سفید تمیز را با الکل آغشته کرده و از بیرون لکه به سمت مرکز حرکت کنید. با این کار از انتشار لکه جلوگیری می شود.

· از محلول آب، مایع ظرفشویی، سرکه سفید برای شستشوی انواع رو میزی می توان استفاده کرد. رومیزی ونیل هم به همین ترتیب تمیز می شود. فقط کافیست محلول ذکر شده را با برسی نرم روی رومیزی بمالید، تا لکه ها کاملاَ از بین بروند. سپس رومیزی را با دستمال مرطوب به دقت تمیز کنید. آن را آویزان کنید تا خشک شود.

· اگر رومیزی به تمیز کردن کلی نیاز داشته باشد، آن را در وان یا سطل بزرگی بگذارید و مقداری آب سرد و مواد شوینده ملایم روی آن بریزید و به آهستگی آن را بشویید و آبکشی کنید.  سپس آن را پهن کنید تا کاملاَ خشک شود.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید