رئیس‌جمهور آمریکا طی سخنرانی در جمع هوادارانش در اوهایو، وعده شکست «ویروس چینی» را داد و گفت: تمام «داروهای ضروری» را از تأمین‌کنندگان آمریکایی خریداری کنند.

ترامپ وعده شکست «ویروس چینی» را داد

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، رئیس‌جمهور آمریکا طی سخنرانی در جمع هوادارانش در اوهایو، مجدداََ ویروس کرونا را «ویروس چینی» توصیف کرده و از اعمال تعرفه ۱۰ درصدی بر واردات آلومینیوم از کانادا خبر داد.

در حالی که متخصصان و کارشناسان درمانی واکنش دیرهنگام کاخ سفید برای مقابله با شیوع ویروس «کووید۱۹» و عملکرد ضعیف دولت «دونالد ترامپ» را مسبب اصلی جان‌باختن ده‌ها هزار نفر از آمریکایی‌ها می‌دانند، اما ترامپ هنوز سعی می‌کند با متهم کردن چین به دست داشتن در انتشار این بیماری، تقصیر را بر گردن این کشور بیاندازد.

خبرنگار شبکه «سی‌بی‌اِس نیوز» در صفحه توئیتر خود نوشت، ترامپ طی سخنرانی در جمع هواداران خود در شهر کلاید واقع در ایالت اوهایو، وعده داد که «ویروس چینی» را شکست خواهد داد و قانونی را امضا کرده که سازمان‌های دولتی ایالات متحده را موظف می‌کند تمام «داروهای ضروری» را فقط از تأمین‌کنندگان آمریکایی خریداری کنند.

بر این اساس، وی که گویا خود را از هم‌اکنون پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر می‌داند، گفت طی چهار سال آینده تمام زنجیره تأمین دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز آمریکا را از خارج به داخل این کشور منتقل کرده و وابستگی واشنگتن به چین و دیگر دولت‌ها را پایان می‌دهد.

رئیس‌جمهور آمریکا که تا کنون با توصیه‌های اشتباه و غیرعلمی درباره نحوه مقابله با ویروس کرونا جان بسیاری از آمریکایی‌ها را به خطر انداخته، مدعی شد شکست این ویروس در زمانی بسیار سریعتر از چیزی که مردم فکر می‌کنند، رخ خواهد داد و به‌زودی تا پایان سال جاری میلادی واکسن آن را تولید خواهند کرد.

ترامپ که از زمان روی کار آمدن در کاخ سفید، جنگ تجاری گسترده‌ای را با کشورهای مختلف حتی متحدان آمریکا شروع کرده، از اعمال تعرفه گمرکی مجدد به میزان ۱۰ درصد بر واردات آلومینیوم از کانادا خبر داده و دلیل آن را عمل نکردن اُتاوا به تعهداتش ذیل توافقات قبلی ادعا کرد.

وی سپس برای تخریب «جو بایدن» رقیب خود در انتخابات پیش‌رو از حزب دموکرات، گفت او از کسانی که آمریکا را می‌فروشند حمایت می‌کند و حتی همیشه نام ایالت‌ها را اشتباه می‌گوید!

ترامپ پیشتر نیز مدعی شده بود اگر بایدن پیروز انتخابات شود، آشوب و خونریزی در این کشور گسترش یافته و دولت چین، آمریکا را صاحب خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید