۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹
کد خبر: 55162898

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که الیوت آبرامز نماینده فعلی آمریکا در امور ونزوئلا را به جایگزین برایان هوک معرفی می شود.

جانشین برایان هوک مشخص شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، وزیر خارجه آمریکا با تایید خبر استعفای برایان هوک، الیوت آبرامز نماینده فعلی آمریکا در امور ونزوئلا را به جایگزینی وی معرفی کرد. ازمایک پمپئو روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اظهار کرد: برایان هوک تصمیم گرفته است تا از نقش خود به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و دستیار ارشد وزیر خارجه جدا شود.

وی مدعی شد: هوک شخص انتخابی من برای ایران در بیش از 2 سال بود و دستاورد تاریخی در مقابله با ایران کسب کرد. او با موفقیت با ایرانی‌ها درباره آزادی مایکل وایت و ژیو وانگ از زندان مذاکره کرد.

ادعای پمپئو در حالی است که مقامات ایران مذاکره‌ای با هوک نداشته‌اند.

وزیر خارجه ترامپ که تاکنون دستاورد ی در سیاست خارجی خود نداشته است، ادامه داد: نماینده ویژه هوک همچنین به عنوان مدیر برنامه‌ریزی سیاست خدمت متمایزی داشت و طیف وسیعی از استراتژی‌های جدید را که منافع امنیت ملی ایالات متحده و متحدان ما را پیش برد، به حرکت درآورد. او یک مشاور قابل اعتماد برای من و یک دوست خوب بوده است.

پمپئو تصریح کرد: پس از پایان دوره برایان هوک، الیوت آبرامز علاوه بر مسئولیت‌های خود به عنوان نماینده ویژه در ونزوئلا ، سمت نماینده ویژه برای ایران را نیز به عهده خواهد گرفت.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید