بر اساس آخرین آمارها از سراسر جهان تعداد کل افراد مبتلا به ویروس کرونا از نوزده میلیون نفر بیشتر شده است.

آخرین آمار مبتلایان کرونا در جهان / بیش از ۷۰۰ نفر فوت کردند

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در جهان به ویروس «کووید۱۹» مبتلا شده‌اند امروز (پنجشنبه) از ۱۹ میلیون نفر فراتر رفته است.

بر این اساس تا لحظه نگارش این خبر ۱۹،۰۰۰،۴۱۵ نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و ۷۱۱،۶۲۷ نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.

در مقابل اما حدود دوازده میلیون و صد و هشتادوهشت هزار نفر از بند این بیماری رهایی پیدا کرده و سلامت خود را به دست آورده‌اند.

در میان کشورهای آلوده به این ویروس، ایالات متحده آمریکا با حدود چهار میلیون و نهصد و هفتاد هزار نفر، بیشترین شمار مبتلایان در جهان را دارد.

بر اساس آمار اعلامی، آمریکا طی بیست‌وچهار گذشته ۱۳۱۱ مورد فوتی بر اثر ابتلا به این ویروس ثبت کرد. این کشور با بیش از ۱۶۱ هزار جان‌باخته، در رتبه نخست کشورهای دارای بیشترین موارد فوتی ویروس کرونا ایستاده است.

در این میان قاره آمریکای شمالی و مرکزی پنج میلیون و هشتصد و پنجاه هزار مبتلا و حدود ۲۲۲ هزار فوتی، و قاره اروپا دو میلیون و نهصد و هفتاد هزار مورد ابتلا و ۲۰۵ هزار جان‌باخته را از این آمار به خود اختصاص داده‌اند.

یکی از نکات قابل توجه آمارهای روند شیوع ویروس کرونا، مدت زمان افزایش شمار مبتلایان است. بر اساس بررسی‌های آماری، ویروس کرونا از زمانی که ۱۴ میلیون را در جهان بیمار کرده بود، دربازه‌های چهار روزه، یک میلیون نفر را نیز گرفتار خود کرد تا امروز به ۱۹ میلیون نفر برسد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید