توجه به رژیم غذایی فاکتور مهمی در سبک زندگی این روزهای مردم است. اما با افزایش سن این توجه باید دقیق تر و با محاسبه بیشتری صورت بگیرد.

بعد از چهل سالگی از خوردن این غذاها صرف نظر کنید

۱.ماکارونی

 به نظر میرسد، ماکارونی کربوهیدرات خوب و آسانی برای استفاده در وعده های غذایی باشد. اما در واقع برعکس است. غذاهایی مانند ماکارونی و نان سفید، شامل مواد غذایی سنگین مانند کربوهیدرات هستند که از شاخص قند خون بالایی برخوردار است.

از آنجا که افراد بالای ۴۰ سال در معرض خطر ابتلا به دیابت به علت داشتن رژیم های غذایی ناسالم هستند، این نوع کربوهید ها برای سلامت نگه داشتن افراد مناسب نیستند. افزایش قند خون می تواند به پوست آسیب برساند و سرعت پیری را افزایش دهد.

۲. سس تند

بهترین راه برای جذاب تر کردن وعده های غذایی، تند کردن آنها است. با این حال، یکی از راه های ناسالم برای انجام این کار، اضافه کردن سس تند خریداری شده از فروشگاه است.

این سس ها دارای سدیم، قند و مواد نگهدارنده هستند. علاوه بر این، سس تند، ممکن است گرگرفتگی های ناشی از یائسگی را در زنان تشدید کند. سعی کنید در خانه سس تند تهیه کنید، یا از چاشنی هایی مانند زردچوبه یا  سایر ادویه های سالم استفاده کنید.

۳. شیر بادام

شیرهای آجیلی، طی چند سال اخیر بسیار محبوب شده اند. و به عنوان یک جایگزین سالم برای شیر گاوها تبلیغ شوند، اما این نوع شیرها برای همه افراد مفید  نیستند. البته اگر در هنگام نوشیدن شیر مشکلات گوارشی دارید، به یک جایگزین نیاز دارید. اما در بیشتر موارد، مصرف شیر گاو در سنین بالا برای بدن بسیار مهم است.

شیر بادام مقادیر زیادی کلسیم موجود در شیر گاو را تأمین نمی کند. کمبود کلسیم در بدن می تواند احتمال ابتلا به پوکی استخوان را به خصوص در سنین بالا افزایش میدهد.

۴. همبرگرها

همبرگرها که با پنیر بر روی کباب ریخته شده اند، خیلی خوشمزه هستند. اما روند کباب کردن همبرگر ترکیباتی را ایجاد می کند که باعث ایجاد گلیکاسیون در پوست می شود.

این به نوبه خود چهره ای کسل کننده به شما می دهد و باعث ایجاد چین و چروک می شود. علاوه بر این، درست کردن همبرگر در خانه، گزینه ای بسیار سالم تری است، زیراحاوی مقدار زیادی سدیم و چربی های ناسالم نیست.

۵. قهوه سرد

 برای کسانی که بالای ۴۰ سال سن دارند، این  نوشیدنی خوبی محسوب نمیشود. این به دلیل کافئین نیست بلکه به خاطرنوع نوشیدن آن است. قهوه یخ زده برای نوشیدن  به نی نیاز دارد و حرکات تکراری مکیدن در صورت و لب باعث ایجاد خاصیت ارتجاعی در پوست می شود.

این امر ظاهر خطوط و چین و چروک های اطراف دهان را افزایش می دهد. بعد از چهل سالگی  باید مراقب پوست خود باشید.

۶. کره بادام زمینی بسته بندی شده

کره بادام زمینی پودر سالم به نظر می رسد زیرا حاوی روغن و چربی ها مضر نیست. ، اما در واقع فایده ای برای سلامتی ندارد. البته بسیاری از کره های بادام زمینی بسته بندی شده در فروشگاهها، حاوی مقادیر زیادی قند و چربی هستند. اما کره بادام زمینی خالص که از ۱۰۰٪ بادام زمینی تهیه می شود، واقع سالم است.

روغن ها و چربی های موجود در کره بادام زمینی خالص فواید سلامتی زیادی و برای مو و پوست شما بسیار عالی است. بعد از ۴۰ سال، باید سلامت  پوست و مو خود را حفظ کنید. بنابراین  کره بادام زمینی خالص  می تواند یک ماده عالی برای رژیم شما باشد.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید