روی یک ماده معدنی اساسی برای هر انسانی بسیار لازم است. متاسفانه، بسیاری از افراد دچار کمبود روی هستند. این کمبود نه تنها بر سلامت جسمی و روحی بلکه بر سلامت جنسی نیز تاثیر منفی دارد.

۵ مکمل شگفت انگیز برای افزایش میل جنسی

سلام نو پلاس: با افزایش سن، بدن دچار تغییرات زیادی از جمله تغییر در تعادل هورمونی می شود. با افزایش سن کاهش میل جنسی برای مردان و زنان طبیعی است. استفاده از داروها و مکمل ها می تواند به ایجاد تعادل در هورمون ها و تقویت میل جنسی کمک کند. در اینجا به  ۵ مکمل و دارو که باعث ایجاد تعادل در هورمون ها و افزایش میل جنسی میشوند، اشاره شده است.

۱. مکمل DHEA دی هیدرو اپی آندروسترون

 این مکمل برای مردان و زنان مزایای جنسی دارد. اما فواید آن برای  زنان بیشتر از مردان است. این مکمل به ویژه در تقویت جریان خون به دستگاه تناسلی موثر است و باعث ایجاد برانگیختگی بیشتر و افزایش حساسیت جنسی می شود و ارگاسم های شدیدتر و طولانی تر را تسهیل می کند. مکمل DHEA دی هیدرو اپی آندروسترون، به صورت خوراکی و موضعی قابل مصرف است.  این دارو برای مصرف زنان باردار یا شیرده توصیه نمی شود.

۲. خار خسک

خار خسک،  گیاهی است که به برانگیختگی و عملکرد جنسی کمک می کند. اگرچه گفته می شود که تستوسترون را افزایش می دهد، اما هیچ مدرک واقعی برای این موضوع وجود ندارد. از دیگر مزایای آن می توان به بهبود سلامت مجاری ادراری، کاهش تورم و افزایش انرژی اشاره کرد. صرف نظر از بهبود وضعیت جنسی، این یک مکمل عالی برای سلامتی است. این گیاه به روش های مختلفی قابل مصرف است. آن را به صورت مکمل و چای می توان مصرف کرد.

۳. جینسنگ

جینسینگ از نظر جنسی برای آقایان بیشترین فایده را  دارد. این یک داروی طبیعی تسکین دهنده استرس، بدن و ذهن است. جینسنگ همچنین در درمان اختلال نعوظ، تولید نعوظ سخت تر، سفت تر و طولانی تر موثر است. علاوه بر این جینسنگ تعداد اسپرم ها را نیز بهبود می بخشند و این گزینه عالی است، برای مردانی که سعی در بچه دار شدن دارند. جینسنگ را می توان در انواع مختلفی مصرف کرد. می توان آن را به شکل کپسول، پودر و چای مصرف کرد. کرم های جینسینگ نیز در بازار موجود هستند، اگرچه به اندازه روشهای ذکر شده قدرتمند نیستند.

۴. روی

روی یک ماده معدنی اساسی برای هر انسانی بسیار لازم است. متاسفانه، بسیاری از افراد دچار کمبود روی هستند. این کمبود نه تنها بر سلامت جسمی و روحی بلکه بر سلامت جنسی نیز تاثیر منفی دارد. از آنجا که سطح پایین روی با سطح تستسترون پایین ارتباط زیادی دارد، کمبود آن می تواند میل جنسی فرد را دچار مشکل کند. روی را می توان در غذاهای متنوع پیدا کرد. با این حال، ساده ترین راه برای اطمینان از مصرف کافی آن، مکمل روی است. توصیه می شود مردان  روزانه حدود ۱۵ میلی گرم از آن را مصرف کنند.

۵. L-citrulline

ال-سیترولین، یک اسید آمینه است که به طور طبیعی در بدن انسان تشکیل می شود. با این حال، در بدن بعضی افراد  نسبت به بقیه کمتر از آن تولید می شود. این کاهش تولید، در نواحی مختلف نواقصی ایجاد می کند. کارکرد اصلی L-citrulline بهبود جریان خون است. این کار با ایجاد اکسید نیتریک، یک ترکیب شیمیایی که رگهای خونی را گشاد می کند، انجام می شود. شاید بزرگترین فواید جنسی ال-سیترولین تأثیر مثبت  آن بر نعوظ باشد. L-citrulline  در غذاهای مختلف از جمله آجیل و خیار پیدا می شود.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید