عمران خان، نخست وزیر پاکستان در نخستین سالروز اقدام یکجانبه هند برای لغو وضعیت ویژه و نیمه خودمختار جامو و کشمیر اعلام کردبه زودی مردم کشمیر آزاد خواهند شد.

عمران خان: کشمیر به زودی آزاد خواهد شد

به گزارش سلام نو، به نقل از ایسنا،نخست وزیر پاکستان در جریان سخنرانی در مجمع قانون‌گذاری کمشیر تحت کنترل پاکستان گفت: نارندرا مودی، نخست وزیر هند در تاریخ پنج اوت سال گذشته میلادی یک تصمیم نسنجیده گرفت که منجر به مقاومت شدید از سوی کشمیری‌ها از جمله جوانان و حتی رهبران کشمیری حامی هند شد.

وی کل منطقه جامو و کشمیر را یک منطقه مورد مناقشه خواند و به قطعنامه‌های سازمان ملل اشاره کرد.

عمران خان گفت: الان زمان آن است که کشمیری‌ها حق همه‌پرسی خود را که جواهر لعل نهرو، نخست وزیر سابق هند و دیگر رهبران هندی در گذشته به آنها وعده داده بودند، بگیرند. تنها یک راه‌حل وجود دارد و آن عمل کردن طبق قطعنامه‌های سازمان ملل است.

وی ضمن انتقاد از دولت هند، افزود: مودی گمان می‌کرد پاکستان و جامعه بین الملل نسبت به اقدامات خصمانه او ساکت خواهد ماند. اما هنگامی که پاکستان با تمامی رهبران جهان از جمله دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه تماس گرفت و آنها را در جریان موضوع کشمیر قرار داد، برنامه مودی نقش بر آب شد.

عمران خان ضمن آنکه متعهد شد تا همچنان موضوع کشمیر را در تمامی پلتفورم‌ها مطرح کند، تاکید کرد، پاکستان موضوع کشمیر را تا زمانی که این منطقه آزادی خود را بدست آورد، پیگیری خواهد کرد.  

نخست وزیر پاکستان ایدئولوژی "هندوتوا" حزب حاکم "بهاراتیا جاناتا" هند را به خاطر سرکوب مسلمانان و دیگر اقلیت‌ها در هند محکوم کرد.

وی گفت: مودی خود را در مقابل کل جهان قرار داده است. آنها فکر می‌کردند هند بازار بزرگی برای سرمایه‌گذاری است و هیچ‌کس علیه آنها صحبت نخواهد کرد. اما در حال حاضر کل جامعه بین الملل و جامعه کشمیری در مقابل آنها قرار گرفته‌اند.  

عمران خان اعلام کرد که دولتش "نشان پاکستان" را که عالی‌ترین مدال غیرنظامی در این کشور است در 14 اوت سال جاری میلادی برابر با سالروز استقلال پاکستان به سید علی گیلانی، رهبر کشمیر به خاطر مقاومتش در برابر حکومت هند تقدیم خواهد کرد.

کشمیر که یک منطقه هیمالیایی با اکثریت مسلمان است میان هند و پاکستان تقسیم شد اما هر دو ادعای مالکیت کامل بر آن را دارند. این منطقه تحت کنترل چین نیز قرار دارد.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید