پوستر نخستین جشنواره ملی فرهنگی، هنری علوی در وزارت آموزش و پرورش با حضور مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر رونمایی شد.

رونمایی از پوستر نخستین جشنواره ملی فرهنگی، هنری علوی

به گزارش سلام نو، به نقل از مهر، صبح امروز در وزارت آموزش و پرورش با حضور مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر و معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش از پوستر فراخوان اولین جشنوارۀ ملی فرهنگی هنری علوی رونمایی شد.

در این مراسم رونمایی که با حضور برخی از مسئولان علمی و فرهنگی کشور همراه بود، دکتر حسین ظریف منش طی سخنانی اظهار کرد: این جشنوارۀ ملی با مشارکت فعال وزارت آموزش و پرورش و بنیاد بین المللی غدیر و با هدف آشنایی بیشتر جوانان، نوجوانان، دانش آموزان و معلمان و خانواده‌های آنها با آموزه‌های علوی در بستر شبکه اینترنتی شاد آغاز شده است.

ظریف منش گفت: جشنوارۀ بزرگ علوی باب مناسبی را برای ترویج و تبیین اندیشه امیر مؤمنان علی علیه السلام که در حقیقت همان فرهنگ و اندیشۀ غدیر می‌باشد را باز می‌کند و به رشد فکری و عقیدتی و معرفتی مخاطبان کمک قابل توجهی خواهد کرد.

وی اعلام کرد: این جشنواره در چند بخش دانش آموزی دورۀ ابتدایی، دوره راهنمایی و متوسطه و همچنین بخش فرهنگیان و خانواده‌های آنان که یک جامعۀ سی میلیون نفری را در بر می‌گیرد، طراحی و تدوین و برنامه ریزی شده است.

ظریف منش در پاسخ به خبرنگار این مرکز در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره اظهار داشت: بنیاد بین المللی غدیر با همکاری وزارت آموزش و پرورش و با هدف آشنایی دانش آموزان با سیره امیرالمومنین علیه السلام و آشنایی آنان با دریای بیکران معارف والای غدیر دانست و در اجرای باز طراحی و اجرای فعالیت‌های تربیتی پیرامون موضوعاتی همچنین باز طراحی فعالیت‌های فرهنگی - امام شناسی، امر به معروف و نهی از منکر و انتظار و مهدویت و برای پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان این جشنواره مؤثر خواهد بود.

وی در تشریح جزئیات این جشنواره گفت: مخاطب اصلی این جشنواره فرهنگی هنری جوانان، نوجوانان و معلمین و خانواده‌های آنان هستند که می‌توانند با دسترسی که به شبکه اینترنتی شاد دارند در این جشنواره ملی مشارکت گسترده داشته باشند و آثار ارزشمند خود در حوزه‌های فرهنگی و هنری را خلق و ارسال نمایند.

ظریف منش در خصوص نحوه ثبت نام و ارسال آثار گفتند : « کلیه امور اطلاع رسانی، ثبت نام ، ارسال و دریافت آثار و اعلام نتایج از طریق شبکه ملی شاد کانال « جشنواره فرهنگی و هنری علوی » به آدرس @fhalavi خواهد بود که متعاقباً" لینک‌های مرتبط با رشته‌ها در این کانال بارگذاری و اعلام خواهد شد.

برای شرکت در مسابقه برای هر رشته حتماً" مشخصات شامل: نام و نام خانوادگی استان – شهرستان، ناحیه، منطقه مدرسه‌ی / کانون فرهنگی تربیتی / پایگاه تابستانی محل تحصیل پایه – تحصیلی تلفن همراه تلفن ثابت در قالب شناسنامه اثر به صورت مکتوب ارائه و بارگذاری شود.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۸۳۵ ۳۵۵۸۰۷۷۳ تماس حاصل کنند.

آدرس دبیرخانه: اصفهان، بلوار هشت بهشت، اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان معاونت پرورشی و – - - فرهنگی اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی.

در ادامۀ این مراسم کاظمی معاون فرهنگی و پرورشی وزیر نیز طی سخنانی اظهار کرد: بر اساس درخواست بنیاد بین المللی غدیر طی نشستی مشترک و توجه ویژۀ وزیر محترم آموزش و پرورش این جشنواره طراحی و تدوین شده است و امروز با حضور دکتر ظریف منش مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر و مسئولین آموزش و پرورش در سراسر کشور به صورت ویدئوکنفرانس با میزبانی استان اصفهان از پوستر این جشنواره رونمایی و عملاً افتتاح گردید.

کاظمی گفت: مهلت ارسال آثار از ۱۸ مردادماه تا پایان آبان ماه خواهد بود و انشا الله نتایج این رویداد فرهنگی ارزشمند در پایان جمع بندی و اطلاع رسانی خواهد شد.

قابل ذکر است که تولید آثار در رشته‌های شعر، داستان نویسی کوتاه، تولید فیلم کوتاه، خوشنویسی، طراحی پوستر، نقاشی خط، نقاشی با رنگ روغن، کتابخوانی، نامه و مقاله را از محورهای مهم جشنواره خواهد بود.

کد خبرنگار: ۱۲
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی احرامیان IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    0 0
    من باید چگونه شرکت کنم لطفا جواب بدین
  • سیده معصومه موسوی طیبی IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    0 0
    سلام علیکم. ممنون که تصمیم گرفتید این جشنواره رو برگزار کنید . دانش بچه هامون در مورد امامان معصوم خیلی کمه . الگو های فاخر کنار گذاشته شدن و شخصیت های منفور دارن الگو می شن خدا یارتون باشه
  • AHMAD IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    0 0
    نظر من دمورد این جشنواره عالی است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید