سازمان ملل درباره بدتر شدن بحران اقتصادی در لبنان به دنبال انفجار مهیب در بندر بیروت هشدار داد.

انفجار بیروت بحران اقتصادی لبنان را بدتر می‌کند

به گزارش سلام نو، به نقل از ایسنا، بانک جهانی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، برای ارزیابی سریع خسارات و نیازها و همچنین توسعه طرح بازسازی بر اساس استانداردهای بین المللی آماده است.

این بانک همچین بر آمادگی برای اعزام کارشناسان در امور بازسازی پس از فجایع، از سراسر جهان تاکید کرد.

بانک جهانی همچنین اعلام کرد، آماده برنامه ریزی مجدد در منابع موجود و یافتن بودجه بیشتر برای حمایت از بازسازی زندگی و معیشت افراد آسیب دیده از این فاجعه است.

از سوی دیگر خبرگزاری آناتولی گزارش داد، سازمان ملل هشدار داده خسارات ناشی از انفجار سه شنبه شب بیروت بحران اقتصادی این کشور را تشدید می کند.

فرحان حق، سخنگوی سازمان ملل در نشست خبری در نیویورک گفت، پیش بینی می شود انفجار بندر بیروت وضعیت اقتصادی و امنیت غذایی لبنان را که ۸۰ تا ۸۵ درصد مواد غذایی را وارد می کند، وخیم تر کند.

وی گفت، سازمان ملل برای حمایت از تلاش ها در پی انفجار بیروت با مقامات این کشور همکاری می کند و حمایت از بیمارستان ها و رسیدگی به زخمی های حادثه در اولویت است و سازمان بهداشت جهانی هم با سازمان بهداشت لبنان در حال همکاری و ارائه حمایت است.

حق با بیان اینکه کارشناسان سازمان ملل و کشورهای مختلف در راه لبنان هستند تا ضمن ارزیابی از وضعیت، کمک های لازم را داشته باشند، گفت، دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل پیش بینی می کند که حمایت های این سازمان از سوریه در پی انفجار تحت الشعاع قرار بگیرد زیرا بندر بیروت یکی از بنادر ارسال کمک به سوریه بود و سازمان ملل اکنون باید دنبال طرح های جایگزین باشد.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید