العرب نوشت: منابع اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهد انفجار بیروت ناشی از اهمال و کوتاهی در حفظ اصول ذخیره سازی مواد خطرناک و قابل اشتعال است.

رمزگشایی از رنگ‌های مختلف در لابه‌لای دودهای انفجار بیروت
 

به گزارش سلام نو به نقل از عصر ایران،انتشار مطالب رسانه های خارجی با هدف اطلاع رسانی از نوع نگاه و برداشت آنان از تحولات صورت می گیرد و به منزله تایید آن از سوی «انتخاب» نیست.

العرب، نزدیک به عربستان سعودی نوشت: گزارش های منابع اطلاعاتی آمریکا که نتیجه ارزیابی های اولیه در مورد چگونگی وقوع انفجار بیروت است، نشان می دهد انفجار، ناشی از اهمال و کوتاهی در حفظ اصول ذخیره سازی مواد خطرناک و قابل اشتعال است.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، العرب در ادامه این مطلب مدعی شد: به گفته منابع آگاه، اغلب عملیات هایی که در بندر بیروت انجام می شود، تحت نظر حزب الله است که با این منطقه به عنوان بخش خصوصی خود تعامل دارد.

العرب در بخش دیگری از این مطلب نوشت: یک منبع اطلاعاتی آمریکایی تصریح کرد: احتمال انبارسازی مواد منفجره، بنزین و سلاح وجود دارد، علاوه بر اینکه رسما این انفجار در انبار مواد منفجره مربوط به آتش بازی و انبار بنزین واقع شده است. منبع مذکور یادآور شد که تحلیل ویدیوهای مربوط به انفجار نشان می دهد که انفجارهای کوچکی پیش از انفجار دوم که بزرگتر بود، بوقوع پیوسته است.

وجود رنگ های مختلف در لابلای دودها، نشان می دهد مواد آتش زایی منفجر شده است که از آنها در آتش بازی ها استفاده می شود، اما وجود سلاح و مواد احتمالی دیگر در منطقه مجاور نیز بعید نیست.

وارد کردن مواد آتش زای مورد استفاده در آتش بازیها، امری شایع است و منطقه ای که در ویدیو دیده شد، محل شناخته شده ای برای انبارسازی این کالاست. علاوه بر این، پیش بینی هایی در مورد محموله های سلاح وجود دارد که داخل این بخش از بندر، ذخیره شده، اما تا این لحظه هنوز نظر قاطعی در این باره مطرح نشده است.

تعداد قربانیان این انفجار مهیب از 1000 کشته فراتر رفت، در حالی که بیش از 4 هزار نفر نیز آسیب دیده اند.

دبیر کل صلیب سرخ لبنان، جرج کتانه در گفتگو با رسانه های داخلی در این کشور تاکید کرد که بیمارستانهای بیرون دیگر ظرفیت پذیرش تعداد رو به افزایش قربانیان را ندارند.

این در حالی است که حسان دیاب، رئیس جمهور لبنان در یک گفتگوی تلویزیونی از محاکمه مسئولان این انفجار که خسارتهای انسانی و مادی زیاد در پی داشته، سخن گفت.

لازم به ذکر است که این حادثه مصیب بار، تنها سه روز قبل از صدور حکم دادگاه بین المللی در مورد ترور رفیق الحریری در سال 2005 اتفاق افتاد، تروری که 4 نفر از اعضای حزب الله متهم به اجرای آن هستند. علاوه بر این، انفجار مذکور در شرایطی اتفاق افتاد که لبنان در یک بحران اقتصادی شدید و رکود سیاسی قرار دارد.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید