میزان تلفات ناشی از کروناویروس در جهان روز چهارشنبه ۱۵ مرداد اعلام شد.

آمار جدید کرونا در جهان / هر ۱۵ ثانیه یک نفر می‌میرد

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین براساس داده‌های دو هفته گذشته تقریبا هر ۲۴ ساعت حدود ۵۹۰۰ نفر به علت کووید-۱۹ می‌میرند.

این میزان معادل ۲۴۷ مرگ در هر ساعت یا هر یک شخص در هر ۱۵ ثانیه است.

آمریکا نتوانسته‌ است این بحران بهداشت عمومی را کنترل کند، با بیش از ۱۵۵۰۰۰ مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ در صدر سایر کشورها قرار دارد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید شیوع کرونا در این کشور زیر کنترل است. او در مصاحبه‌ای با وب‌سایت خبری آکسیوس درباهر تلفات بالای کرونا در این کشور گفت: «درست است، دارد می‌میرند. همین است. اما معنایش این نیست که ما هر کاری بتوانیم انجام نمی‌دهیم. شیوع کرونا تا جایی که بشود کنترلش کرد، تحت کنترل است. این شیوع یک طاعون وحشتناک است.»

جائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل با وجود اینکه خودش و چند نفر از اعضای کابینه‌اش کرونا گرفته‌اند، شدت پاندمی در این کشور را کمتر از حد واقعی جلوه می‌دهد و با اقدامات قرنطینه مخالف است.

پاندمی کرونا دیرتر از جاهای دیگر جهان به آمریکای لاتین که ۶۴۰ میلیون نفر جمعیت دارد، رسید. اما با رسیدن شیوع کرونا به این منطقه، مقامات این کشورها به علت میزان بالای فقر و تراکم بالای جمعیت شهرها نتوانستند همه‌گیری را مهار کنند.

بیش از ۱۰۰ میلیون در سراسر آمریکای لاتین و منطقه کارائیب در زاغه‌ها زندگی می‌کنند. بسیاری از مردم در بخش غیررسمی به کار مشغول هستند و با شبکه تامین اجتماعی حمایت نمی‌شوند. و در طول پاندمی هم به کارشان ادامه داده‌اند.

حتی در بخش‌های از جهان که ظاهرا انتشار ویروس را مهار کرده‌اند، کشورها شاهد اوج‌گیری دوباره عفونت کرونا و رکوردهای روزانه موارد جدید هستند که نشان می‌دهد تا پایان مبارزه با کروناویروس فاصله‌ای بسیار مانده است.

استرالیا، ژاپن، هنگ‌کنگ، بولیوی، سودان، اتیوپی، بلغارستان، بلژیک، ازبکستان و اسرائیل اخیر شاهد افزایش بی‌سابقه موارد کرونا بوده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید