مدیرعامل فیس‌ بوک درمورد علت خرید اینستاگرام توسط شرکت خود افشاگری کرد.

 زاکربرگ علت خرید اینستاگرام توسط فیس‌ بوک را فاش کرد

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس ایمیل‌های به دست آمده توسط کمیته فرعی ضد انحصار مجلس آمریکا، زمانی که زاکربرگ در سال ۲۰۱۲، فکر خرید اینستاگرام افتاد، به مدیر اجرایی فیس‌بوک گفت که یک رقیب را خنثی خواهد کرد. این ایمیل‌ها ابتدا توسط خبرگزاری The Verge منتشر شدند و پس از آن، درباره آن‌ها در جلسه کاپیتول هیل به ضد انحصار توسط رئیس دادگستری آمریکا، جری نادلر از زاکربرگ پرسیده شد.

همراه با زاکربرگ، مدیران ارشد آمازون، گوگل و اپل از طریق ویدئو کنفرانس در این جلسه شرکت کردند تا در مورد قدرت بازار و ضرر مصرف‌کننده ناشی از شرکت‌هایشان سؤال کنند. اعضای جمهوری‌خواهان کنگره، همچنین مدیرعامل گوگل، ساندار پیچایی راجع به تعصب ضد محافظه کارانه روی سیستم عامل‌های خود تحت فشار قرار دادند.

جلسه رسیدگی پس از آن صورت گرفت که کمیته فرعی تقریباً یک سال را در مورد نقض احتمالات ضد انحصار توسط سیستم عامل‌های بزرگ فناوری صرف کرد. به عنوان بخشی از این روند، این کمیته سوابق مربوط به شرکت‌ها، از جمله ایمیل‌های ارسال شده بین زاکربرگ و مدیر اجرایی سابق فیس‌بوک، دیوید ابرسمن را جمع آوری کرد.

افشاگری زاکربرگ از علت خرید اینستاگرام توسط فیس‌بوک

زاکربرگ در ایمیلی که در اواخر فوریه ۲۰۱۲ ارسال شده است، به ابرسمن گفت که فکر می‌کند باید مبلغی را برای به دست آوردن رقبای کوچکتر مانند اینستاگرام و پات، که در آن زمان، جزو شبکه‌های اجتماعی نوپا بودند، بپردازند. سرانجام، فیس بوک در ماه آوریل همان سال با یک میلیارد دلار اینستاگرام را به دست آورد. زاکربرگ در این ایمیل نوشته است: «این مشاغل تازه متولد شده‌اند، اما شبکه‌ها ایجاد شده‌اند، برندها از قبل معنی‌دار هستند و اگر در مقیاس بزرگ رشد کنند، می‌توانند برای ما بسیار مختل‌کننده باشند.»

گذشته از ایمیل‌های فیس‌بوک که قبلاً در مورد اینستاگرام منتشر نشده بود، این جلسه باعث نشد بسیاری از مسائل افشا شوند. اعضای دموکراتیک کمیته فرعی از مدیران عامل درباره محصولات و مشاغل خود سؤال کردند، در حالی که بسیاری از جمهوری‌خواهان به دلیل سانسور ضد محافظه کارانه بر آن‌ها فشار آوردند. در یک مبادله، نماینده فرانک سنسنبرنر از ویسکانزین، رده بندی جمهوری‌خواه در کمیته فرعی از زاکربرگ در مورد اقدامات انجام شده علیه حساب دونالد ترامپ پسر پس از به اشتراک گذاشتن ویدئویی پر از دروغ‌های احتمالی مضر در مورد تاج استفاده کرد.

زاکربرگ خاطرنشان کرد: این اتفاقات در فضای شبکه اجتماعی توئیتر رخ داده و هیچ ربطی به محصولات فیس‌بوک ندارد. در نتیجه، برای من سخت است که درباره این موضوع صحبت کنم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید