قیمت طلا در بازارهای جهانی به ۲۰۳۷.۸۰ دلار در هر اونس رسید.

افزایش ۱۹ دلاری طلا در بازارهای جهانی

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، پس از بروز نشانه هایی مبنی بر به توافق نزدیک شدن دموکرات ها با کاخ سفید مبنی بر محرک های جدید برای کمک به اقتصاد ضربه خورده از ویروس کرونا و درحالی که ارزش بازارهای بورس به رشد قیمت پایان داد زیرا سرمایه گذاران در انتظار کمک بیشتر از سوی واشنگتن هستند، قیمت طلا ۲۰۰۰ دلار را رد کرد.

همچنین قیمت نفت نیز بر اثر چشم انداز محرک های بیشتر دولتی افزایش یافت اما ارزش اوراق قرضه دولتی به علت نگرانی در مورد هزینه نهایی این کمک به پایین ترین سطح از مارس رسید.

طلا سطح روانی ۲ هزار دلار را برای نخستین بار رد کرد. هر اونس طلا ۱۸.۵۹ دلار افزایش یافت و ۲۰۳۷.۸۰ دلار فروخته شد.

محمد الایریان، مشاور اقتصادی ارشد موسسه آلیانز گفت: «با توجه به اینکه سرمایه گذاران به دنبال طیف گسترده ای از دارایی های کم ریسک هستند و اکنون ارزش اوراق قرضه دولتی به شدت پایین است، این افزایش قیمت طلا قابل فهم است.»

لی فریج، یک تحلیلگر دیگر بازار گفت بازارها اعتماد خود به اینکه کنگره مزیت های کافی در لایحه محرک های مالی را تصویب کند، از دست داده اند و این موضوع به افزایش ترازنامه فدرال رزرو منجر خواهد شد.

فریج  ادامه داد افزایش خرید اوراق از طریق برنامه تسهیل کمی فدرال رزرو و افزایش عرضه پول در نهایت منجر به کاهش ارزش دلار خواهد شد.

یک عضو ارشد دموکرات سنای آمریکا گفت دور جدید کمک های کرونایی به سمت درست در حرکت است هرچند دو طرف همچنان از هم فاصله زیادی دارند.

ارزش طلا تاکنون در سال جاری میلادی ۳۳ درصد افزایش یافته است. قیمت طلا با کاهش نرخ بهره و خریدهای ناشی از امن بودن این دارایی به علت نگرانی در مورد سیاست های پولی فدرال رزرو و محرک های دولتی که ارز دلار را کاهش می دهند، بالا رفته است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید