عمل به عنوان مؤلفه ای از فضیلت نیک، باید آگاهانه و عمدی باشد. اگر واقعاً آن چه را که اتفاق می افتد را پردازش نکرده اید و واقعاً متعهد به انجام کاری در مورد آن نشده اید، این تفکر صادقانه نیست و همه می توانند آن را احساس کنند.

یک فرد "خوب" بودن یک ویژگی یا صفت پایدار و تغییرناپذیر نیست

سلام نو پلاس: در طول زمان بسیاری از انسان ها در دام این باور غلط افتاده اند که نیکی و خوبی چیزی است که باید به آن دست یابیم و پس از تحقق آن، خوب بودن یک ویژگی منفعل است نه یک ویژگی مادام العمر که مستلزم توجه مداوم است.

در واقعیت انسان خوبی بودن، حسن رفتاری است که کسی در اختیار دارد و آن را عملی می کند.

از آن جا که زندگی به معنی کارهایی است که هر روز انجام می دهیم، خوب بودن یک مفهوم شکل پذیر است.

اکنون می دانید خوبی یک صفت نیست بلکه کاری است که باید در تمام طول زندگی روی آن کار کنید و از آن استفاده کنید.

و به گفته کریستین میلر، استاد فلسفه در دانشگاه ویک فارست که در زمینه شخصیت سازی تدریس می کند، ارسطو ( یکی از اولین متفکران شناخته شده دنیا که نیکی را مدنظر داشت) می تواند راهنمایی های خوبی در این زمینه به ما ارائه دهد.

ارسطو اعتقاد داشت شخص خوب دارای ویژگی های صداقت، شفقت، شجاعت، خویشتن داری و عدالت است. او معتقد بود داشتن این ویژگی ها تنها در زندگی بیرونی و در ارتباط با دیگران کافی نیست. ارسطو معتقد بود که هر فضیلت را می توان به سه مؤلفه مهم عمل، انگیزه و شناخت تقسیم کرد.

شخص دلسوز کارهای دلسوزانه انجام می دهد. او به دیگران کمک می کند که این رفتار، نتیجه عملی آن دلسوزی است. در حالی که آن چه شما انجام می دهید می تواند به خودی خود قدرتمند باشد، همه ما این توانایی را داریم که با بررسی دقیق تر رفتارهایمان و شناسایی این که کدام فرآیندهای فکری در راستای اعتقادات ما است و کدام نیست، تغییرات بسیار بیش تری در رفتارهایمان ایجاد کنیم.

عمل به عنوان مؤلفه ای از فضیلت نیک، باید آگاهانه و عمدی باشد. اگر واقعاً آن چه را که اتفاق می افتد را پردازش نکرده اید و واقعاً متعهد به انجام کاری در مورد آن نشده اید، این تفکر صادقانه نیست و همه می توانند آن را احساس کنند.

شناخت و یا توانایی پردازش اطلاعات، سومین اصل خوب بودن را تشکیل می دهد و مستلزم رفتن به درون و توجه به یک رفتار غلط قبل از اقدام برای ایجاد تغییر است.

برای مثال تنها مطالعه ظلم و مقاومت سیاه پوستان و آرزوی این که هیچ آسیبی نبینند و مورد ظلم واقع نشوند، نشان دهنده خوب بودن کسی نیست زیرا به هیچ عملی منجر نمی شود.

استراتژی های خاص برای خوب بودن و خوب ماندن

۱.  الگوهای بیش تری انتخاب کنید

سعی کنید افراد خوبی را پیدا کنید و از آن ها به عنوان نوعی هدف یا استاندارد برای رسیدن به هدف خود برای خوب بودن استفاده نمایید. این شخص می تواند یک شخصیت تاریخی یا شخصی در خانواده نزدیک شما باشد که اخلاق های موردپسند شما را دارد.

۲. یادآورهای اخلاقی و خوب را همه جا در اطراف خود داشته باشید

هر روز کارهای مختلفی از جمله خواندن شعر، اثری هنری، آهنگ یا چیزهایی کنید که ارزش های اصلی شما یا آن چه دوست دارید را برایتان یادآوری می کنند.

۳. خودآگاهی را در اولویت قرار دهید

شناخت خودتان مسئله بسیار مهمی است. اگر اصلاً خودتان را نشناسید چگونه می توانید بفهمید که آدم بدی نیستید یا این که نیاز به تغییر دارید؟

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید