متخصصین تغذیه توصیه می کنند که لبنیات را از رژیم غذایی خود حذف نکنید. زیرا بدن شما در معرض خطر کمبود تغذیه و مواد مغذی قرار می گیرد. با این حال، اگر نمی توانید لاکتوز را تحمل کنید و به لبنیات حساسیت دارید، یک حرکت هوشمندانه،  متوقف کردن خوردن آن است. هنگامی که این کار را انجام دادید، می توانید انتظار داشته باشید که تغییرات مثبتی در بدن شما رخ دهد.

حساسیت به لاکتوز و نحوه درمان آن

سلام نو پلاس:  چه کسی می تواند انکار کند که یک فنجان بستنی خامه ای  یا موتزارلا تازه در یک پیتزا چقدر خوشمزه است. اما برای بعضی از افراد لبنیات، یک کابوس  غذایی است. در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد عدم تحمل لاکتوز و نحوه درمان آن بدانید، آورده شده است.

عدم تحمل لاکتوز چیست؟

افرادی که تحمل لاکتوز لبنیات را ندارند، به اندازه کافی آنزیم لاکتاز، را تولید نمی کنند. آنزیم لاکتاز، عامل تجزیه لاکتوز یا همان قند موجود در شیر به گلوکز و گالاکتوز است. این بدان معنی است که لاکتوز به جای پردازش یا جذب توسط بدن، مستقیماً به روده بزرگ منتقل می شود و این می تواند علائمی مانند نفخ، گرفتگی، اسهال و گاز ایجاد کند. بیشتر افرادی که دچار عدم تحمل لاکتوز هستند، عدم تحمل لاکتوز اولیه را دارند، به این معنی که آنها در دوران کودکی قادر به هضم لاکتوز بودند، اما با افزایش سن با مصرف لبنیات، ناراحتی گوارشی را تجربه می کنند.

نحوه درمان حساسیت به لاکتوز

اگر فکر می کنید که جزو میلیون ها نفری هستید که از حساسیت به لبنیات رنج می برید، می توانید با یک متخصص آلرژی یا دستگاه گوارش مشورت کنید. به مدت سه هفته از مصرف لبنیات در رژیم غذایی خود اجتناب کنید. پس از گذشت چند هفته از حدف لبنیات، می توانید به مدت یک هفته به تدریج آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اگر متوجه برگشت علائم شدید، فوراَ مصرف لبنیات را قظع کنید.

لبنیات حاوی مواد مغذی مهمی مانند کلسیم، پروتئین و منیزم است. برای کسانی که می توانند لبنیات را تحمل کنند،  تخم مرغ، ماست و پنیر می توانند به شما در رسیدن به اهداف تغذیه ای کمک کنند. هر کس لبنیات را از رژیم غذایی خود حذف کند، باید منابع جایگزینی برای این مواد مغذی اصلی پیدا کند. به عنوان مثال، کلم و سیب زمینی شیرین منابع خوبی برای کلسیم هستند، آجیل و بادام منیزیم را تأمین می کنند و زعفران سرشار از پروبیوتیک است.

متخصصین تغذیه توصیه می کنند که لبنیات را از رژیم غذایی خود حذف نکنید. زیرا بدن شما در معرض خطر کمبود تغذیه و مواد مغذی قرار می گیرد. با این حال، اگر نمی توانید لاکتوز را تحمل کنید و به لبنیات حساسیت دارید، یک حرکت هوشمندانه،  متوقف کردن خوردن آن است. هنگامی که این کار را انجام دادید، می توانید انتظار داشته باشید که تغییرات مثبتی در بدن شما رخ دهد. در زیر به این تغییرات اشاره شده است.

· شما از درد معده، نفخ و گاز راحت خواهید شد.

· ممکن است چندکیلو از دست بدهید.

· دفع مدفوع به راحتی صورت می گیرد.

· سلامت کلی روده بهبود می یابد.

· سلامت پوست بهبود می یابد و پوست زیباتر به نظر می رسد.

· بدن شما کمتر ملتهب می شود.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید