جرج کتانه، رئیس صلیب سرخ لبنان اعلام کرد این کشور نیازمند کمک‌های انساندوستانه دولت و هلال‌احمر ایران برای ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان و مجروحان حادثه انفجار بندر بیروت است.

لبنان: نیازمند کمک‌های ایران هستیم

به گزارش سلام نو، به نقل از ایرنا، رئیس صلیب سرخ لبنان گفت: به کمک‌های انساندوستانه دولت و هلال‌احمر ایران برای ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان و مجروحان حادثه انفجار بندر بیروت نیازمند هستیم.

این مطلب را جرج کتانه رئیس صلیب سرخ لبنان در گفت‌ وگوی تلفنی با کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ارزیابی‌های اولیه انجام و کمک های اولیه ارائه شده و بخش بهداشت و درمان در حال ارزیابی بیمارستان ها است.

وی با قدردانی و تشکر از اعلام آمادگی فوری جمعیت هلال احمر ایران برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان وقوع انفجاری مهیب و هولناک در بندر بیروت گفت: در حال حاضر در مرحله اسکان اضطراری و توزیع غذا بین آسیب‌دیدگان هستیم.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز در این تماس تلفنی با اعلام مراتب تسلیت و همدردی ملت و دولت ایران با ملت لبنان گفت: مردم ایران از این فاجعه بسیار متاثر شده اند و ما آمادگی این را داریم هر کمکی که لبنان به آن نیازمند است ارائه دهیم.

در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ عصر سه‌شنبه در یکی از انبارهای مواد محترقه واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور حاوی نیترات آمونیوم رخ داد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت لبنان تاکنون در پی این انفجار دستکم ۸۰ نفر کشته و چهار هزار نفر زخمی شدند.

شورای عالی دفاع لبنان بامداد چهارشنبه در جلسه فوق العاده خود به ریاست «میشل عون» سه روز عزای عمومی و تعطیلی ادارات دولتی را در این کشور اعلام کرد.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید