انفجار مهیب در بیروت باعث زخمی شدن 4000 تن شده و بسیاری از کشورها برای کمک اعلام آمادگی کرده‌اند.

حال و هوای بیروت صبح بعد از انفجار + عکس

به گزارش سلام نو به نقل از اعتمادآنلاین، شب گذشته انفجاری مهیب بندر بیروت را لرزاند. انفجاری که بر روی گوشی های موبایل ضبط شد و از همان لحظات اولیه با مخابره تصاویر شوک و بهت جهانیان را در پی داشت.

علت انفجار چه بود؟

انفجار بندر بیروت ناشی از منفجر شدن همزمان مقایر زیادی از مواد آتش‌زا مانند ترقه بوده و به گفته شاهدان عینی، ابتدا انفجار کوچک و سپس انفجار شدید رخ داده است.

میزان خسارت

قاضی مروان عبود، استاندار بیروت با اشاره به اینکه نیمی از شهر در اثر انفجار آسیب دیده یا ویران شده، گفت: انفجار بیروت شبیه به انفجار هیروشیما و ناکازاکی بود.

انفجار بیروت

زخمی ها و کشته ها

حمد حسن، وزیر بهداشت لبنان نیز به خبرگزاری رویترز گفت: تعداد کشته‌های انفجار بیروت به 78 تن افزایش یافت و در این انفجار حدود 4000 تن زخمی شده‌اند.

انفجار بیروت

این وزیر لبنانی تاکید کرد: هنوز تعداد زیادی مفقودی داریم و مردم درباره عزیزانشان از مدیریت بحران سوال می‌کنند اما عملیات جستجو در شب به دلیل قطعی برق دشوار است.

دو هفته وضعیت فوق العاده

شورای عالی دفاعی لبنان به مدت سه روز عزای عمومی را در پی این انفجار اعلام و تاکید کرد که کمیته‌ای برای تحقیقات درخصوص علت انفجار بیروت مامور شده است و شدیدترین مجازات در حق عاملان آن اعمال خواهد شد. شورای عالی دفاعی لبنان تاکید کرد که به مدت دو هفته در بیروت وضعیت فوق العاده اعلام می‌شود.

کمک های بین المللی

در پی وقوع انفجار شدید در بندر بیروت در لبنان و کشته شدن 78 نفر و زخمی شدن بیش از چهار هزار نفر، مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق با حسان دیاب همتای لبنانی تماس تلفنی برقرار کرد.

انفجار بیروت

الکاظمی طی این گفت‌وگوی تلفنی ضمن ابراز همدردی و همبستگی همه مردم عراق با ملت لبنان به دلیل این حادثه در بندری در شهر بیروت، گفت: عراق در این مصیبت در کنار لبنان می‌ماند و دولت عراق قصد دارد برای ابراز همدردی با لبنانی‌ها، فورا یک هواپیمای حامل کمک‌های پزشکی به لبنان ارسال کند.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید