سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام اعلام کرد که نرخ جدید ورود به پایانه مرزی مهران تعیین شد.

تعیین نرخ وروی تریلی، کامیون و وانت به پایانه مرزی مهران

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام با بیان اینکه نرخ جدید ورود به پایانه مرزی مهران تعیین شد، گفت: بر این اساس نرخ ورودی تریلی، کامیون و وانت به ترتیب ۱۳۰، ۱۰۰ و ۸۰ هزار ریال تعیین قیمت شد.

جهانگیر رستم زاد روز سه شنبه در نشست توسعه صادرات غیر نفتی استان ایلام به تصمیم کمیته کارشناسی برای بررسی قیمت گذاری پایانه صادراتی صدف اشاره کرد و افزود: این کمیته پس از بررسی همه جوانب و اخذ قیمت از استان های همجوار دارای مرز مشترک با کشور عراق با افزایش ۳۰ درصدی قیمت ها موافقت کرده است.

رستم زاد اظهار داشت: با توجه به اینکه چند سال است قیمت ها در این پایانه ثابت مانده و با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی و وضعیت کرونا این افزایش معقول و منطقی است.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری ایلام خواستار استفاده از همه ظرفیت های مرز بین المللی مهران برای توسعه صادرات و رونق اقتصادی استان شد و گفت: باید این ظرفیت ها با توسعه زیرساخت های اساسی بیشتر مورد استفاده قرار گیرند.

رستم زاد افزود: مرز بین المللی مهران یکی از ظرفیت های ویژه استان برای توسعه اقتصادی است زیرا در زمینه صادرات و در ایام اربعین با توجه به تردد زوار عتبات عالیات به واسطه امنیت و کوتاهی مسافتی که تا مرکز عراق دارد، حائز اهمیت است.

وی افزود: باید زیرساخت های توسعه به ویژه در پایانه مرزی توسعه یابد تا بتوان از این ظرفیت برای توسعه صادرات و ارایه خدمات مطلوب به رانندگان کامیون های حمل بار استفاده کرد.

وی تاکید کرد: افزایش خدمات زیرساختی در این پایانه علاوه بر رونق اقتصادی در مرز، موجب معرفی و استقبال بیشتر رانندگان و تجار برای صادرات کالا از مرز مهران می شود.

سرپرست صنعت، معدن و تجارت ایلام نیز در این نشست گفت: قیمت ورود کامیون به پایانه مرزی ایلام نسبت به استان های همجوار که دارای مرز مشترک با کشور عراق هستند، بسیار پایین تر است.

رضا محمدرحیمی اظهار داشت: ما به دنبال توسعه زیرساخت ها در مرز بین المللی مهران هستیم و از سرمایه گذارانی که در این حوزه فعالیت می کنند، استقبال می کنیم.

وی خواستار ایجاد سردخانه مناسب در پایانه مرزی مهران شد و گفت: با توجه به صادرات کالاهایی نظیر تره بار و میوه، احداث سردخانه در فاصله مرز خروجی موجب کاهش فسادپذیری اقلام خوراکی می شود.

وی تاکید کرد: از سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در این حوزه را دارند با اختصاص تسهیلات مناسب حمایت می شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید