۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹
کد خبر: 55162302

افرادی که ازخستگی مزمن  رنج می برند، برای ادامه فعالیت های عادی خود احساس خستگی بیش از حد می کنند و با فشار کمی به راحتی خسته می شوند.

۳ دلیل اصلی خستگی و بی حالی

سلام نو پلاس: خستگی و بی حالی، یک احساس فروماندگی یا فرسودگی است که در آن فرد انرژی یا قدرت لازم برای انجام کارهای روزانه را ندارد. خستگی ممکن است ناشی از کار زیاد، نگرانی و یا عدم ورزش باشد. در اینجا به ۳ دلیل اصلی خستگی اشاره شده است:

۱. افسردگی

افسردگی، یک بیماری اساسی است که بر نحوه خوابیدن، خوردن و احساس خود و دیگران تأثیر می گذارد. بدون درمان، علائم افسردگی ممکن است هفته ها، ماه ها یا حتی سالها ادامه داشته باشد.

همه ما افسردگی را به روشی یکسان تجربه نمی کنیم. اما معمولاً، افسردگی می تواند باعث کاهش انرژی، تغییر در الگوهای خواب و خوردن، مشکلات حافظه و تمرکز و احساس ناامیدی شود. خستگی یا از دست دادن انرژی، خوابیدن خیلی کم یا زیاد، یک روحیه مداوم غمناک، مضطرب، کاهش اشتها، کاهش وزن، افزایش اشتها، افزایش وزن، از دست دادن علاقه یا لذت در فعالیت هایی که قبلا از آن ها لذت می بردید، بی قراری یا تحریک پذیری، علائم جسمی مداوم که به درمان پاسخ نمی دهند، مانند سردرد، درد مزمن یا یبوست و سایر اختلالات گوارشی، از دیگر نشانه های افسردگی هستند.

 آزمایش خون برای افسردگی وجود ندارد، اما پزشک ممکن است با طرح سؤالاتی، آن را تشخیص دهد. اگر بیش از ۲ هفته یا بیشتر این علائم را تجربه کرده اید و موجب اختلال در زندگی شما شده، به پزشک یا متخصص بهداشت روان مراجعه کنید.

۲. خستگی مزمن

افرادی که ازخستگی مزمن  رنج می برند، برای ادامه فعالیت های عادی خود احساس خستگی بیش از حد می کنند و با فشار کمی به راحتی خسته می شوند.

علائم  دیگر خستگی مزمن شامل سردرد، درد عضلات و مفاصل، ضعف، گره های لنفاوی لوزه و عدم توانایی در تمرکز است. سندرم خستگی مزمن گیج کننده است، زیرا علت مشخصی ندارد.

پزشک باید قبل از تشخیص بیماری شرایط دیگری را با علائم مشابه مانند لوپوس و مولتیپل اسکلروزیس را بررسی کند.

۳. آپنه خواب

 آپنه خواب، نوعی اختلال است که با وقفه های کوتاه تنفس در هنگام خواب مشخص می شود. در رایج ترین نوع  آپنه انسدادی خواب، مجاری هوایی فوقانی شما در واقع برای چند ثانیه بسته یا فرو می ریزد، در این صورت مغز به شما هشدار می دهد و شما را از خواب بیدار می کند تا دوباره نفس بکشید.

آپنه خواب، غالباً با خروپف نشان داده می شود و به طور کلی روز بعد دچار خستگی می شوید. از آنجا که آپنه خواب می تواند منجر به بیماری های قلبی، فشار خون بالا و سکته مغزی شود، باید آزمایش انجام شود.

این آزمایشات بدون درد است و بر الگوهای خواب، تغییرات تنفس و فعالیت مغز نظارت خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید