با استفاده از یک دستمال مرطوب به مواد شوینده، کلیدهای آسانسور را به دقت تمیز کنید. مراقب باشید آب وارد آنها نشود، سپس با استفاده از دستمال میکروفایبر کلیدها را سریع خشک نمایید. برای شستشوی درب آسانسور از مواد شوینده استفاده کنید و در آخر کل فضای داخلی را با اسپری الکل ضدعفونی نمایید.

چگونه راه پله و مشاعات ساختمان را ضدعفونی کنیم؟

سلام نو پلاس: هنگام تمیز کردن خانه، ضدعفونی کردن راه پله و مشاعات نباید فراموش شود. اگر خانه ای دارید که یک یا چند راه پله دارد یا در آپارتمانی زندگی می کنید، که هر روز باید از پله ها، آسانسور و دیگر مشاعات ساختمان عبور و مرور کنید، باید به نظافت و پاک نگه داشتن آنها برای جلوگیری از انتقال آلودگی و میکروب ها به داخل منزل بسیار توجه کنید. در زیر به نکات لازم برای تمیز نگه داشتن این قسمت ها اشاره شده است.

تمیز کردن هفتگی راه پله ها

اگر راه پله ها با فرش یا موکت پوشانده شده اند، هر هفته با استفاده از جاروبرقی آنها را جارو کنید و هر چند ماه یکبار از شامپو فرش برای شستشو فرش ها استفاده کنید تا کاملاَ تمیز شوند. اگر جنس پله ها از موادی مانند سنگ، چوب یا فلز است بر حسب نوع جنس آنها از شوینده ها مناسب و سازگار با سطح استفاده کنید. تمام مسیر های ورود و خروج را کاملاَ پاکسازی کنید. البته قبل از شستشو، راه پله ها را با استفاده از دستمال و جارو نرم غبارگیری کنید.

ضدعفونی کردن راه پله ها در برابر ویروس کرونا

پس از پاکسازی کامل راه پله ها برای مقابله با ویروس کرونا، با استفاده از الکل ۷۰ درصد کل سطح پله ها را ضدعفونی کنید. الکل را روی تمام نقاط به ویژه درزها و شکاف های پله اسپری نمایید.

تمیز کردن نرده ها

پس از تمیز کردن پله ها نرده ها را نیز به دقت تمیز و ضدعفونی کنید. تمیز کردن نرده ها به زمان و حوصله بیشتری نیاز دارد، زیرا باید تمام گوشه ها و لبه های نرده کاملاَ پاکسازی شوند. از شوینده های مناسب با جنس نرده یا محلول سرکه رقیق شده در آب استفاده کنید و مانند پله ها در آخر الکل را روی سطح نرده اسپری نمایید.

 تمیز کردن آسانسور

 برای حفظ پاکیزگی ساختمان آسانسور را روزانه تمیز کنید. زیرا افراد از محیط آلوده بیرون وارد آسانسور می شوند و با دستان آلوده تمام قسمت ها به خصوص کلیدهای آن را لمس می کنند. شما همچنین می توانید با سایر اهالی ساختمان صحبت کرده از شرکتهای نظافتی درخواست نظافت روزانه آسانسور ها را داشته باشید.  در اینجا چند نکته برای کمک به شما در یادگیری نحوه تمیز و ضدعفونی کردن صحیح  آسانسور آورده شده است.

با استفاده از جاروبرقی خاک و گرد و غبار را پاکسازی کنید

در ابتدا و قبل از تمیز کردن، آسانسور را خاموش کنید. گرد و غبار و سایر بقایای موجود در شکافها را به دقت تمیز نمایید. از جارو برقی برای این منظور استفاده کنید و با استفاده از وسایل جانبی آن درزها را به خوبی تمیز نمایید.

لکه ها و قسمت های روغنی را تمیز نمایید

قبل از ضد عفونی کردن، لکه ها روغنی و چرب  را با استفاده از شوینده ها یا محلول سرکه و آب به خوبی پاکسازی کنید.

کلیدها و درب آسانسور را به دقت تمیز کنید

با استفاده از یک دستمال مرطوب به مواد شوینده، کلیدهای آسانسور را به دقت تمیز کنید. مراقب باشید آب وارد آنها نشود، سپس با استفاده از دستمال میکروفایبر کلیدها را سریع خشک نمایید. برای شستشوی درب آسانسور از مواد شوینده استفاده کنید و در آخر کل فضای داخلی را با اسپری الکل ضدعفونی نمایید.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید