یک تشک راحت، یک بالش زیبا و یک پتو دنج می تواند کمک زیادی به شما در خوابیدن داشته باشد. فضای زیبا و دلپذیری را که دوست دارید ایجاد کنید. همچنین پارچه های راحتی را انتخاب کنید تا در طول شب احساس گرمای بیش از حد نکنید.

۱۰ راه ساده برای خوابیدن سریع تر

سلام نو پلاس: همه افراد تمایل دارند به موقع و خوب بخوابند. در این مقاله ده راهکار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا پس از این بهتر بخوابید.

۱. دمای اتاق را کاهش دهید

 اگر اتاق شما خیلی گرم باشد، ممکن است به سختی بخوابید. این ایده خوبی است که قبل از رفتن به رختخواب، پنجره های اتاق را باز کنید یا کولر را روشن کنید تا بتوانید به سرعت بخوابید. دوش گرفتن قبل از رفتن به رختخواب نیز می تواند یک راهکار عالی برای خنک شدن و بهتر خوابیدن باشد.

۲. برنامه خواب منظم داشته باشید

ساعت داخلی بدن به شما کمک می کند تا بدن در طول روز احساس هوشیاری کند و شب ها به خواب برود. اگر هر روز برنامه مشخصی برای رفتن به رختخواب داشته باشید، هر روز به ساعت داخلی بدن خود کمک می کنید تا یک برنامه منظم داشته باشد.

۳. اتاق خود را آماده خواب کنید

تاریک بودن اتاق خواب، میزان حواس پرتی را به حداقل می رساند و به مغز شما اجازه می دهد که متوجه شود زمان خواب فرا رسیده است. تحقیقات اخیر حاکی از آن است که تاریکی باعث تولید ملاتونین، هورمون خواب می شود. بنابراین اطمینان حاصل کنید که پرده ها را آویزان کرده اید، تلفن را دور نگه دارید و هر منبع دیگری از نور مصنوعی را خاموش کنید.

۴. بی خوابی خود را درمان کنید

داروها می توانند سطح ملاتونین را افزایش دهند و به شما کمک می کنند تا سریع تر بخوابید. درست قبل از این که به رختخواب بروید، تمرکز خود را برای رها کردن تمام استرس روزانه انجام دهید، یک رهاسازی کوتاه انجام دهید و ذهن و بدن خود را آرام کنید.

۵. به ساعت نگاه نکنید

اگر هنوز نخوابیدید یا بدترین حالت، اگر در نیمه شب از خواب بیدار شده اید و نمی توانید دوباره بخوابید، آخرین کاری که باید انجام دهید بررسی زمان است. تأکید بر این که چقدر دیر شده است و این که چرا نمی توانید بخوابید، باعث بی خوابی بیش تر می شود. به سادگی چشمان خود را ببندید، نفس عمیق بکشید و اجازه دهید ذهن شما آرام باشد و بخوابید.

۶. چرت روزانه نداشته باشید

بسیاری از افراد یک خواب سریع حداقل ۲۰ دقیقه ای در وسط روز کاری دارند. مهم نیست چقدر احساس خواب آلودگی دارید، از چرت زدن خودداری کنید و سعی کنید نخوابید. اگرچه چرت های کوتاه به بهره وری بهتر مغز کمک می کند، اما می تواند به چرخه خواب منظم شما آسیب برساند. به جای این کار، بهتر است اوایل شب به رختخواب بروید و زود بخوابید.

۷. غذای سالم بخورید

آن چه که قبل از رفتن به رختخواب می خورید، نقش مهمی در برنامه خواب شما دارد. تحقیقات نشان داده است که وعده های غذایی پر کربوهیدرات می توانند به چرخه خواب شما آسیب برسانند. حداقل چهار ساعت قبل از رفتن به رختخواب، شام خود را بخورید.

۸. صبح ها ورزش کنید

فعالیت بدنی می تواند تأثیر بی نظیری در خواب شما داشته باشد. با این حال، شما باید در زمان مناسب ورزش کنید. ثابت شده است که ورزش کردن در صبح، نتیجه بهتری در چرخه خواب شما دارد تا این که بعداً در طول روز ورزش کنید.

۹. یک تشک راحت تهیه کنید

یک تشک راحت، یک بالش زیبا و یک پتو دنج می تواند کمک زیادی به شما در خوابیدن داشته باشد. فضای زیبا و دلپذیری را که دوست دارید ایجاد کنید. همچنین پارچه های راحتی را انتخاب کنید تا در طول شب احساس گرمای بیش از حد نکنید.

۱۰. به چیزهایی فکر کنید که شما را خوشحال می کنند

جایی یا چیزی را که شما را خوشحال می کند، تجسم کنید و و در حالی که می خواهید بخوابید، روی آن تمرکز کنید. به جای این که نگران چیزی باشید و استرس داشته باشید، ذهن خود را با افکار خوب پر کنید.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید