روز ۲۹ اردیبهشت یکی از شهروندان با مراجعه به کلانتری ۱۱۰ شهدا، از سرقت طلا و جواهرات از گاوصندوق منزلش خبر داد.

سرقت طلا و جواهرات از گاوصندوق پدر

به گزارش سلام نو به نقل از شرق، پسری که به گاوصندوق پدر خود دستبرد زده بود، بعد از اعتراف به جرمش با رضایت او آزاد شد.

روز ۲۹ اردیبهشت یکی از شهروندان با مراجعه به کلانتری ۱۱۰ شهدا، پلیس را در جریان وقوع سرقت ۲۵۰‌میلیون‌تومانی از گاوصندوق منزلش قرار داد. با ثبت اظهارات شاکی، پرونده برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد.

شاکی بعد از حضور در پلیس آگاهی درباره سرقت گفت: حدود دو ماه پیش همسرم فوت شد و پس از فوت وی به انباری ساختمان که محل نگهداری گاوصندوق بود، سرکشی نکردم تا اینکه بیست‌وهفتم اردیبهشت با مراجعه به گاوصندوق متوجه شدم طلا و جواهراتی که ارزش ریالی آن‌ها حدود دوونیم میلیارد ریال است، توسط سارق یا سارقان به سرقت رفته است.

کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت منزل در گام اول تحقیقات به محل وقوع جرم رفتند تا با بررسی و بازدید از محل وقوع جرم سرنخ‌های اولیه را به دست بیاورند. آن‌ها در این مرحله متوجه شدند سرقت از گاوصندوق توسط افرادی که به آن محل تردد دارند و از سویی کلید گاوصندوق نیز در دسترس‌شان بوده، انجام شده است. مجددا از شاکی تحقیقات بیشتری انجام شد تا اینکه در نهایت مشخص شد فقط دو نفر از پسران او به نام‌های احمد و محمود از محل نگهداری طلا و کلید گاوصندوق اطلاع داشتند و از طرفی احمد به‌تازگی یک دستگاه خودروی پراید خریداری کرده است.

با جمع‌بندی تمامی دلایل و مدارک موجود محرز شد سرقت را احمد انجام داده است. در ادامه با هماهنگی قضائی و با همکاری شاکی متهم دستگیر و برای انجام تحقیقات به پایگاه ششم پلیس آگاهی منتقل شد. احمد پس از مواجهه با دلایل و مستندات موجود به ناچار لب به اعتراف گشود و ضمن اعتراف به سرقت گفت: سرقت را به تنهایی انجام دادم. طلاها را با استفاده از کلید، در فرصتی مناسب برداشتم و پس از سرقت، اموال را به دو نفر که در محدوده میدان خراسان مغازه طلافروشی داشتند، فروختم و از پولی که به دست آوردم، یک دستگاه خودرو پراید خریدم و البته حاضر به معرفی خریداران طلاها هم هستم.

کارآگاهان با توجه به اعتراف صریح احمد به سرقت، با هماهنگی قضائی دو مالخر را نیز دستگیر کردند و اموال مسروقه از مغازه آن‌ها کشف شد. دو متهم نیز قبول کردند از احمد طلای بدون فاکتور خریداری کرده‌اند. در نهایت پرونده به شعبه اول دادیاری ناحیه ۱۵ تهران ارسال و با توجه به رضایت شاکی متهمان با قرار آزاد شدند.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    0 0
    اگر میخواهید که هرگز مورد سرقت قرار نگیرید، موارد زیر را خوب به خاطر بسپارید 1- سارقین روح نیستند که از دیوار عبور کنند 2- درب، بالکن، پاسیو و پنجره ها، معابری هستند که سارقین برای ورود استفاده میکنند 3- اگر طلا، سکه، ارز و دیگر اموال ارزشمند قابل حمل دارید و مجردی یا حتی با خانواده زندگی میکنید و نگران ضربه روحی ناشی از ورود سارقین خشن که حتی در حضور صاحبخانه هم وارد میشوند هستید، حتما قفل ضد دیلـم نصب کنید، حتی روی دربهایی که تحت عنوان ضد سرقت معرفی میشوند چون: الف- سارقین فقط قفلهای درب و حفاظ را باز یا تخریب میکنند و جنس درب براشون مهم نیست. ب- حتی اگر درب فقط یک قفل داشته باشه، باید قفل ضد دیلـم باشه که به هیچ روشی، حتی توسط کلید ساز، قابل باز یا تخریب شدن از طریق شاه کلید، پیچگوشتی، انبر قفلی یا دیلم نباشه. ج- مقابل بالکن، پاسیو، نورگیر و پنجره ها هم حفاظ ضد دیلم نصب کنید که امکان تخریب از جای جوش و اتصالات با انبر قفلی و دیلم وجود نداشته باشه. د- سارقینی هم هستند که تحت عنوان مامور پلیس، آب، برق، گاز، پیک و ... خودتون درو براشون باز میکنید که در این مورد خاص، یک گاوصندوق

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید