در مجموع یکی از این نرم افزارهای تحلیل تکنیکال برای یک تحلیل تکنیکال مناسب کفایت می‌کند اما اگر شما به امکانات تمام و کمالی برای تحلیل نیاز دارید می‌توانید به استفاده از دو نرم افزار به صورت همزمان فکر کنید.

۵ نرم افزار کاربردی برای تحلیل تکنیکال بورس

سلام نو – سرویس اقتصادی: این روزها درست در روزهای بد بازار مسکن و بازار ملتهب سکه و دلار، این بورس ایران است که در حال تولید سود و سرمایه برای همه اقشار است، رخدادی که با حمایت دولت و حاکمیت مواجه شده است و مردم هم با استقبال از این روند به دنبال حضور در بورس رفته‌اند.

بورس اما با وجود روزهای خوب و پر سودی که طی می‌کند بازار پر ریسکی است و شرط موفقیت در آن داشتن دانش کافی است، دانشی که جلوی ضرر را بگیرد و راه درست را به فعالین بازار سرمایه نشان دهد.

بخشی از این دانش از طریق تحلیل بازار بورس به دست می‌آید، تحلیلی که دو نوع تکنیکال و بنیادی دارد و دو شیوه نگاه به بازار سرمایه را نشان می‌دهد. تحلیل بنیادی اشاره به تحلیل گزارش‌ها، صورت‌های مالی و فعالیت‌های شرکت دارد و به طور خلاصه بیشتر برای سرمایه‌گذاری بلند مدت مناسب است.

تحلیل تکنیکال اما مبتنی بر مدل‌های ریاضی است و به طور ویژه بر تحلیل نمودار و رفتار سهم متمرکز است و برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت به شدت مناسب است.

تحلیل تکنیکال در واقع شامل بررسی نمودار قیمت و شناسایی الگوهای قیمتی در جهت پیش بینی حرکت های آینده بازار می‌شود. در این نوع از تحلیل مهم ترین ابزار یک تحلیل گر تکنیکال، نمودار تغییرات قیمت است.

برای تحلیل تکنیکال نرم افزارهای متفاوتی در بازار وجود دارد که در ادامه نگاهی به مشهورترین آنان داریم.

۱- متا تردیدر

برنامه متاتریدر (MetaTrader) و آخرین نسخه های آن یعنی نسخه‌های چهارم و پنجم، یکی از معروفترین پلتفرم‌های تجاری بازار است که در بازارهای فارکس و CFD به کار می‌رود. ده‌ها هزار معامله‌گر بر سادگی و راحتی کار با این پلاتفرم تأکید می‌کنند و بسیاری از فعالین بازار بورس ایران هم با آن کار می‌کنند.

نکته قابل توجه این است که هرکدام از بروکرهای بازار ارز و فارکس با فراهم کردن نسخه خاص این نرم افزار برای مشتریان خود می‌کوشند تا سهم بیشتری از این بازار پر رقابت را در اختیار بگیرند و شما باید تصمیم بگیرید کدام نسخه را استفاده می‌کنید. این برنامه با وجود محبوبیت و کارآمدی بی عیب هم نیست و از سوی برخی بروکرها استفاده نمی‌شود.

۲- آمی بروکر

نرم‌افزار آمی بروکر توسط یک شرکت کوچک واقع در لهستان، با زبان برنامه‌نویسی ویژوال ++C طراحی و منتشر شده است و در بین فعالان بازار سرمایه ایران به علت امکانات گسترده، طرفداران بسیاری دارد. از امکانات جالب آمی بروکر میتوان به ابزار Bar Replay اشاره کرد؛ فواید این ابزار این است که می‌توانید گذشته چارت را در واقعیت مجازی مشاهده نمایید.

آمی بروکر با وجود امکانات زیاد و مختلفی که دارد نقاط ضعفی از جمله عدم شمارش امواج الیوت به‌صورت خودکار و شلوغ بودن محیط کاربری هنگام تحلیل و عدم قدرت در پاک کردن موارد اضافی را نیز شامل می‌شود که برای برخی معامله‌گران مهم است.

۳- داینامیک تریدر

داینامیک تردید با بیش از ۱۵ سال سابقه یکی از قوی‌ترین نرم افزارهای تحلیلی است که ابزارهای ویژه موج شماری و تحلیل زمانی را در خود دارد و همین مسئله به محبوبیت آن افزوده است. امکان قرار دادن دو نمودار در کنار هم و انجام تحلیل نسبیتی، لیبل گذاری امواج الیوت به‌صورت دستی و در زمان کوتاه، دارا بودن ابزار فیبوناچی زمانی و انجام تحلیل‌های زمانی با قابلیت پاک کردن خط‌های اضافی و به طور کلی همگام کردن چند تحلیل از ویژگی‌ها خاص این نرم افزار است.

۴- موتیو ویو

موتیو ویو نرم افزاری بسیار کامل در زمینه تحلیل تکنیکال می باشد که کاربران زیادی را در سر تا سر جهان به خود جلب کرده است و توسط شرکتی در تورنتو ساخته شده است. این نرم افزار با وجود مزایای گسترده قابلیت اضافه کردن اندیکاتور یا سیستم معاملاتی شخصی را ندارد و گاهی کندل ها از روی صفحه آن محو می شود.

۵- مفید تردیدر

مفید تریدر در واقع نسخه اختصاصی شده نرم افزار متاتریدر یا همان MetaTrader ۵ است که توسط شرکت  متاکوت درست شده و در اختیار کارگزاران در سراسر دنیا در بازار های مالی مختلف قرار گرفته است. این نرم افزار در ایران توسط شرکت شرکت تدبیر پرداز اخصتصاصی سازی شده و در اختیار کاربران قرار گرفته است.

این نرم افزار مزایایی چون معامله خودکار و سازگاری مناسب با بازار سرمایه ایران را دارد ولی با مشکلاتی چون عدم نمایش شمارش الیوت، عدم نمایش الگوهای هارمونیک پاک نشدن خط و خطوط اضافی از روی نمودار در هنگام تحلیل اشاره کرد.

در مجموع یکی از این نرم افزارهای فوق برای یک تحلیل تکنیکال مناسب کفایت می‌کند اما اگر شما به امکانات تمام و کمالی برای تحلیل نیاز دارید می‌توانید به استفاده از دو نرم افزار به صورت همزمان فکر کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید