رعایت اصول خود مراقبتی و بهداشتی  مهمترین راهکار در پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا محسوب می‌شود، افراد با رعایت بهداشت نکات زیر می توانند در سرمای زمستان از ابتلا به این بیماری مصون بمانند.

5 مورد بهداشتی برای جلو گیری از شیوع آنفولانزا

سلام نو پلاس: آنفلوآنزا تقریبا مثل سرماخوردگی است با این تفاوت که شدت آن بسیار بیشتر از سرماخوردگی است، شروع بسیار ناگهانی دارد، به طوریکه بیمار می تواند ساعت شروع بیماری خود را به یادآورد.  آنفلوانزا یک بیماری عفونی است که سیستم تنفسی را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند باعث ایجاد بیماری خفیف تا شدید و حتی در برخی موارد منجر به مرگ شود.

سرایت این بیماری به 2 روش مستقیم و غیرمستقیم انجام می شود. در تماس مستقیم قطرات تنفسی شخص به شخص دیگری که تا فاصله حدود یک تا 2 متری ایستاده، می تواند منتقل شود. در تماس غیر مستقیم ویروس آنفلوآنزا، ساعت ها در شرایط سرد و رطوبت کم در محیط خارج زنده می ماند. تماس دست با سطوح یا اشیاء آلوده به این قطرات و سپس لمس چشم، بینی و دهان موجب انتقال عفونت می شود.

رعایت اصول خود مراقبتی و بهداشتی  مهمترین راهکار در پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوآنزا محسوب می‌شود، افراد با رعایت بهداشت نکات زیر می توانند در سرمای زمستان از ابتلا به این بیماری مصون بمانند.

1.مسواک

شما روزانه حداقل دو بار دندان های خود را مسواک می زنید، بنابراین مسواک قطعاً منبع عظیمی از باکتری ها است. وقتی آنفولانزا دارید، این موضوع حادتر می شود. مطمئن شوید که مسواک شخص بیمار را در فنجان مسواک سایرافراد قرار نمی دهید.  به محض بهبودی مسواک خود را سریع تعویض کنید

2. حمام

حتما حمام را تمیز کنید. توالت به ویژه منبع باکتری و ویروس است. تمام سطل های زباله که دارای بافت یا سایر موارد آلوده هستند را خالی کرده و توالت و دوش را ضد عفونی کنید. شیرآلات و دسته های درب را فراموش نکنید.

3. آشپزخانه

شما باید مرتباً آشپزخانه خود را تمیز کنید، اما اگر موج آنفولانزا به خانه شما رسیده باشد، باید بسیار مراقب باشید. مراقب بشقاب و دستمال باشید، هر روز آن ها را تعویض کرده یا  بشویید. همچنین پیشخوان، درها و دستگیره ها را ضد عفونی کنید.

4. دستان شما

شما همواره دستان خود را بعد از هر بار رفتن به توالت شستشو می دهید، اما اگر آنفولانزا دارید یا افراد اطراف شما این دچار این بیماری شده اند، بهتراست که دست های خود را کمی بیشتر شستشو دهید. با انجام این کار می توانید خطر آلودگی را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. از صابون ضد باکتریایی استفاده کرده و هر بار که عضو بیمار خانواده را لمس می کنید، دستان خود را بشویید.

5. اسباب بازی های خز دار

احتمالاً کودک بیمار شما این را دوست ندارد، اما وقتی کودک رو به بهبود است، اسباب بازی های پرزدار را شستشو دهید. آن ها را با دمای بالا در ماشین لباسشویی قرار بدهید یا برای چند روز در کیسه پلاستیکی بسته شده بگذارید تا ویروس کاملا از بین برود.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید