۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 55161989

غالباً ضعف شنوایی به علت  سایش و پارگی است، اما اگر متخصص شنوایی شما MRI را ترجیح می دهد، نگران نباشید، زیرا MRI تمام گوش داخلی را بررسی میکند و می تواند موارد مشکوک را رد کند. 99٪ موارد چیزهای عادی هستند.

علائم و انواع کم شنوایی

سلام نو پلاس: به طور طبیعی با افزایش سن، اغلب بالای 50 سال، به دلیل فرسودگی ممکن است، کمی عملکرد شنوایی خود را از دست دهیم. دیگر صداها به وضوح گذشته شنیده نمی شوند. ممکن است، در بعضی موارد مشکل شنوایی خفیف باشد، که طبق آمار اکثر کم شنوایی ها همین طور هستند. اما در بعضی موارد ممکن است نیاز به سمعک باشد. شما باید تست شنوایی را انجام دهید تا علت مشکل را پیدا کنید. آزمایش شنوایی بسیار ساده و بدون درد انجام می گیرد. آیا در شنیدن صداهای بالاتر مشکل دارید یا صداهای پایین را به خوبی متوجه نمی شوید. نگران نباشید برای اکثر کم شنوایی ها راه حل وجود دارد. گرفتن تست شنوایی اولین قدم برای تشخیص هرگونه مشکل در شنوایی است. در زیر به بررسی

علائم کاهش شنوایی پرداخته شده است.

علائم کاهش شنوایی

علائم کاهش شنوایی بسیار ساده است و شما حتی گاهی متوجه آن ها نمی شوید. این علائم عبارتند از:

· پژواک صدا

· درک مشکل کلمات، به خصوص در برابر سر و صدای پس زمینه و یا در یک جمعیت

· مشکل در شنیدن هنگام مکالمات

· غالباً از دیگران می خواهید که شمرده تر، واضح و با صدای بلند صحبت کنند

· نیاز به تنظیم صدای تلویزیون یا رادیو

· نگاه کردن بیش از حد معمول به دهان افراد

· متوجه نشدن موارد کوچک مانند زنگ درب یا صدای افراد از اتاق دیگر

https://i0.wp.com/socialifestylemag.com/wp-content/uploads/2020/06/woman-4581024_640.jpg?resize=640%2C283&ssl=1

اگر هر یک از این موارد به نظرتان آشنا می رسند، خوب است که شنوایی خود را بررسی کنید و به پزشک مراجعه نمایید. هنگامی که متخصص شنوایی خود را دیدید، می توانید در مورد انواع کم شنوایی که برایتان اتفاق افتاده با او صحیت کنید. چهار نوع اصلی کم شنوایی وجود دارد، که در زیر به آن ها اشاره شده است.

چهار نوع اصلی کم شنوایی

· اختلالات پردازش شنوایی

· رسانا

· حسی

· ترکیبی

غالباً ضعف شنوایی به علت  سایش و پارگی است، اما اگر متخصص شنوایی شما MRI را ترجیح می دهد، نگران نباشید، زیرا MRI تمام گوش داخلی را بررسی میکند و می تواند موارد مشکوک را رد کند. 99٪ موارد چیزهای عادی هستند.

کاهش شنوایی قابل درمان است اما باید آن را به درستی تحت درمان قرار داد. از آنجا که دلایل مختلفی برای انواع کم شنوایی وجود دارد، دشوار است که بتوان با یک درمان واحد نتیجه دلخواه را به دست آورد. یکی از دلایل اصلی کم شنوایی آسیب عصب شنوایی به نام سلولهای مو است که خودشان دوباره رشد نمی کنند و یا ترمیم نمی شوند. این بدان معنی است که اصلاح آنها تقریبا غیرممکن است. هیچ درمانی برای کاشت موهای جدید در گوش وجود ندارد، زیرا آنها بسیار کوچک و پیچیده هستند. اما با رشد تکنولوژی در زمینه پزشکی نگرانی زیادی برای درمان وجود ندارد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید