نگهداری و ضدعفونی کردن درست کفش ها مهم ترین اقدام برای جلوگیری از انتشار آلودگی به داخل خانه است. بیرون گذاشتن کفش خارج از خانه روش متداولی است، که خانواده ها برای جلوگیری از انتقال آلودگی به خانه انجام میدهند. اگر فرزندان خردسال دارید که مرتب روی کف اتاق بازی می کنند یا افراد مستعد به آلرژی در خانه شما زندگی می کنند، باید حتماَ کفش های خود را خارج از خانه قرار دهید تا گرده ها و آلودگی ها به کف اتاق به خصوص فرشها منتقل نشوند.

مراقبت صحیح از کفش ها برای جلوگیری از ورود آلودگی به منزل

در مواردی که سیستم ایمنی بدن فرد دچار مشکل است، مستعد آلرژی است، یا  فرد مبتلا به سرطان در خانه زندگی می کند، تمیز و ضد عفونی کردن کفش ها اهمیت بیشتری پیدا می کند. وقتی صحبت از نگهداری کفش ها می شود، برخی اقدامات بهداشتی وجود دارند که افراد می توانند برای اطمینان از عدم انتقال ویروس و آلودگی به وسیله کفش های خود انجام دهند. در اینجا نکات مهمی در مورد تمیز نگه داشتن کفش ها برای جلوگیری از ورود آلودگی به منزل آورده شده است.

کفش را خارج از خانه نگه دارید و از دمپایی تمیز در داخل خانه استفاده کنید

افرادی که در مکان های غیر پزشکی کار می کنند، باید نسبت به نگهداری کفش های خود توجه بیشتری داشته باشند. مهم ترین اقدام برای جلوگیری از ورود میکروب به منزل، بیرون نگه داشتن کفش ها از محیط داخلی خانه و پوشیدن دمپایی یا کفش راحتی تمیز است. بهتر است دم درب ورودی دمپایی یا کفش های راحتی برای رفت و آمد افراد در منزل قرار داده شود. تا هنگام ورود کفش ها را از پا خارج کرده و کفش یا دمپایی تمیز بپوشند.

کفش ها را هر چند وقت یکبار تمیز و ضد عفونی کنید

اگر جنس کفش های شما پلاستیکی باشد به راحتی با آب و صابون تمیز می شوند. اما اگر جنس کفش ها به گونه ای است که نمی توان مرتب آنها را با آب و صابون یا دیگر شوینده ها شست، می توانید از یک دستمال مرطوب با الکل برای  ضدعفونی کردن کفش ها استفاده کنید. الکل 70٪ را برای چند دقیقه روی کفشها بگذارید تا مطمئن شود که آنها به طور کامل ضد عفونی شده اند.

قبل و بعد از تمیز کردن کفش ها دستان خود را به خوبی بشویید

کارشناسان توصیه میکنند که افراد قبل از ضد عفونی کردن کفش خود، باید دست هایشان را به خوبی تمیز کنند. پوشیدن دستکش همچنین می تواند به جلوگیری از انتشار میکروب از کفش به دست کمک کند.  بعد از تمیز کردن کفشها به خوبی دست های خود را بشویید تا دوباره آلودگی از طریق دست به دستگیره و سایر وسایل داخل خانه انتقال پیدا نکند.

 کفش های خود را قبل از ضد عفونی کردن باید به خوبی تمیز کنید

اگر می خواهید کفش های خود را ضدعفونی کنید، ابتدا باید آنها را تمیز کنید. خارج کردن کثیفی و سنگ ریزه از کف و پهلوهای کفش باید اولین قدم در فرایند نگهداری و تمیز کردن کفش ها باشد. از ابزارهایی مانند مسواک استفاده کنید تا قبل از استفاده از الکل یا سایر مواد کشنده میکروب، کفش پاکسازی شود. این کار باعث می شود تا هنگام پوشیدن کفش ها و راه رفتن این مواد ریز از کفش ها به درون خانه پرتاب نشوند.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید