محمدرضا احمدی سنگری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کنکور ۹۹ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

کمیسیون آموزش: احتمال تعویق کنکور ۹۹ وجود دارد

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از برگزاری کنکور ۹۹ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: احتمال دارد در صورت حاد شدن وضعیت شهرها و گسترش کرونا کنکور به تعویق بیفتد.

محمدرضا احمدی سنگری همکاری سه جانبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی و امضاء پروتکل نحوه برگزاری کنکور را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: طبق آخرین اطلاعات واصله کنکور 99 قرار شد با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در مواجهه با موضوع برگزاری و یا لغو کنکور سراسری امسال نظریه‌ها و دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد عنوان کرد: اگر نظر شخصی مرا را بخواهید به عقیده بنده با توجه به نگرانی‌های جوانان و خانواده‌های آنان بهتر است ستاد ملی مبارزه با کرونا تجدیدنظری در این زمینه داشته باشد.

احمدی سنگری تماس‌های مکرر داوطلبان برای اطمینان از زمان برگزاری کنکور سراسری 99 و فشارهای روحی و روانی که به خاطر همین موضوع به آنان وارد می‌شود را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: دیدگاه حقوقی بنده این است که شاید بهتر باشد زمینه لازم برای برگزاری کنکور با تمام ضوابط و دستورالعمل‌ها فراهم شود.

وی جلسه اخیر کمیسیون آموزش و تحقیقات و بحث و بررسی بر روی چگونگی برگزاری کنکور را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: نظر اعضاء کمیسیون این است که نباید امر آموزش در کشور تعطیل شود از طرفی امکان دارد چالش شیوع ویروس کرونا همچنان ادامه پیدا کند بنابراین باید تدبیری اساسی در این زمینه اندیشیده شود.

نماینده مردم رشت در مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا تعویق زمان برگزاری کنکور بر روی داوطلبان آثار منفی روحی خواهد داشت یا خیر افزود: برخی از داوطلبان با ما تماس می‌گیرند و خواستار به تعویق افتادن کنکور 99 هستند از طرفی برخی هم معتقدند در یکسال گذشته زحمت زیادی کشیده‌اند و باید کنکور برگزار شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برگزاری کنکور سراسری امسال با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مدنظر ستاد ملی کرونا و تجمیع دیدگاه‌های مختلف در این زمینه را مورد تأکید قرار داد و گفت: با توجه به آن‌که روزهای آینده را نمی‌توان پیش‌بینی کرد بنابراین در مورد برگزاری کنکور امسال باید همچنان منتظر شرایط باشیم.

احمدی سنگری با بیان اینکه احتمال دارد خود ستاد ملی مبارزه با کرونا در صورت وخیم شدن شرایط شهرهای مختلف کشور و شیوع گسترده کرونا کنکور 99 را به تعویق بیندازد اظهار داشت: به هر حال تا این لحظه که بنده سخن می‌گویم قرار شده کنکور امسال با رعایت کامل ضوابط و نکات بهداشتی در کشور برگزار شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۱۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    43 2
    رییس جمهور اعلام کردن داریم از پیک عبور می‌کنیم پس تعویق ۳۰ روزه مشکلی ایجاد نمیکنه راحت تر هم هستیم
  • سلامت دانشجو یعنی همان تعویق کنکور ها IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    44 2
    ما همه خواهان تعویق کنکور ها هستیم اگر شما برای جان ما اهمیتی قائل نیستید خودمان که جانمان را دوست داریم و همچنین نمی‌خواهیم زحماتمان به راحتی به هدر برود کنکور ها را به زمان دیگری موکول کنید به امار مرگ و میر هم توجه کنید چشمتان را باز کنید و ببینید ک در کشور چه خبر است با امار بالای فوتی روز افزون استان ها دیگر قرمز نیستید بلکه سیاه هستند بیش ازاین مردم را سیاه پوش و داغ دار نکنید انسانیت داشته باشید فقط اندکی پس است!
  • نگین IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    46 2
    من یکی از بستگانم کرونا گرفته تا اخر عمر باید زیر دستگاه اکسیژن باشه لطفا تعویق بندازین من خودم از اول تابستون پوستم کنده شد انقدر درس خوندم به جز زبان همه درصدام بالا ۷۰ هست ولی جونم و سلامتیم مهم تره
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    25 0
    التماس میکنم کنکور به تعویق بیفته .این هایی که مخالف تعویق کنکورند همون هایی هستند که میخوان زود تر از شر درس خوندن و فشار خانواده هاشون خلاص شن و برن مسافرت و مهمونی .آدمی که یک سال درس خونده یکی دوماهم به خاطر سلامتیش تحمل میکنه .درست نیست کنکور با روزی ۲۰۰ نفر مبتلا برگزار شه .کسایی که خواستار تعویق کنکورند متهم شدن به تنبل و درسنخون آخه یه تنبل درس نخون که کنکور و قبولی براش اهمیتی نداره زمان کنکور چه فرقی میکنه براش ؟
    • محمد IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      0 0
      اتفاقا برعکس این شماهایید ک میخواید وقت بخرید برای جبران کم کاریاتون...تعویق ی کاره اشتباهه شما مگه علم غیب داری شاید ی ماه دیگ ووضع بدتر شد...مهمونی و عروسی میرید محرمم می خواید برید...چجوریه ک کنکوری ک هر کی سرش تو کار خودشه خطرناکه؟
  • داوطلب ارشد IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    4 11
    از نمایندگان مجلس خواهش دارم، بررسی کنند، خودتان هم دانش آموز کنکوری داشتید. آیا کنکوری در این زمان باید کتاب دستش باشه یا گوشی؟ این جریان رسانه ای که برای تعویق کنکور راه انداختن ما را پیر کرد. خواهش میکنم با فرصت طلبانی که دنبال مطرح کردن خودشان هستند و به کنکوری ها استرس وارد میکنند، برخورد کنید. نه به تعویق مجدد کنکور
  • ارغوان IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    10 0
    قطعا برگزاری کنکور در چنین شرایطی حتی با رعایت پروتکل ها تعداد قربانیان ما را چند برابر میکند خواهشمند است کنکور را در شرایط بهتری بر گزار کنید و جان جوانان و آینده سازان کشور را به خطر نیندازید سپاس از زحمات شما
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    10 0
    تعویق
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    0 7
    کنکور به تعیق نمیفته وعده دیدار ما 30 و 31 مرداد در حوزه های امتحانی کنکور سراسری سراسر کشور
  • دلوین IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    0 0
    کنکور باید ب تعویق بیوفته،من خودم ب کرونا مبتلا شدم و هیچ علامتی نداشتم جز اختلال بویایی و چشایی،ناقل پنهان بودم و اگر خودم ب کسی نمیگفتم ابدا متوجه نمیشدن ک بیمار هستم،من تست دادم و منفی بود،با انجام آزمایش متوجه این ویروس در حفره ی بینی من شدن،امکان داره ک برخی از دانش اموزا هم مبتلا باشن و کتمان کنن،باید این موارد روهم در نظر بگیرین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید