یبوست به حرکات نامنظم روده و مشکل در دفع اطلاق می شود.  بسیاری از فراورده های طبیعی درمان یبوست، در جلوگیری از یبوست موثر هستند. آن ها موادی هستند که مدفوع را شل کرده و باعث تحریک حرکت روده می شوند. آنها همچنین می توانند با تسریع عملکرد دستگاه گوارش به تحریک حرکت روده و عبور آسانتر مواد غذایی از روده کمک کنند.

درباره داروهای طبیعی درمان یبوست بیشتر بدانید


در زیر لیستی از داروهای طبیعی درمان یبوست آورده شده است.

 دانه های چیا

فیبر یک روش درمان طبیعی و یکی از اولین خطوط دفاعی در برابر یبوست است. مطالعات نشان می دهند، که مصرف فیبر باعث افزایش دفعات و نرم شدن مدفوع برای سهولت در عبور آن می شود. دانه های چیا از نظر فیبر بسیار غنی هستند، هر دانه به تنهایی حاوی 11 گرم فیبر است. دانه های چیا از 97% درصد فیبر نامحلول و  3٪   فیبر محلول تشکیل شده اند. فیبر محلول برای تشکیل ژل، آب را جذب می کند و باعث می شود مدفوع به راحتی  نرم شده و یبوست رفع شود.

انواع توت ها

انواع توت ها از فیبر نسبتاً بالایی برخوردار هستند و می توان آنها را به عنوان یک ملین طبیعی ملایم استفاده کرد. هر فنجان توت فرنگی حاوی 152 گرم فیبر است، زغال اخته در هر فنجان 148 گرم فیبر دارد و یک فنجان توت سیاه حاوی 144 گرم فیبر است. متخصصان رژیم غذایی روزانه 25 گرم فیبر برای خانم ها و 38 گرم فیبر برای آقایان توصیه می کنند.  اضافه کردن این مقدار فیبر به رژیم غذایی از سفت شدن مدفوع و ابتلا به بیماری های مزمن جلوگیری میکند. انواع توت ها حاوی دو نوع فیبر محلول و نامحلول هستند. فیبر محلول مانند دانه های چیا، آب را در روده جذب می کند تا یک ماده ژل مانند برای نرم شدن مدفوع ایجاد شود. فیبر نامحلول آب را جذب نمی کند، اما در داخل بدن دست نخورده حرکت می کند و شرایط را برای عبور راحت تر مدفوع  فراهم می کند. گنجاندن چند نوع توت در رژیم غذایی یکی از راه های افزایش مصرف فیبر و بهره مندی از خواص ملین طبیعی آنها است.

حبوبات

حبوبات، خانواده ای از گیاهان خوراکی است که شامل لوبیا، نخود ، عدس، نخود فرنگی و بادام زمینی است. حبوبات سرشار از فیبر هستند و می تواند باعث تحریک منظم حرکات روده شوند. به عنوان مثال یک فنجان (198 گرم) عدس جوشانده حاوی 15.6 گرم فیبر است، در حالی که 1 فنجان (164 گرم) نخود 12.5 گرم فیبر را تأمین می کند. خوردن حبوبات همچنین به افزایش تولید اسید بوتیریک بدن کمک میکند. اسید بوتیریک، نوعی اسید چرب با زنجیره کوتاه که به عنوان یک ملین طبیعی عمل میکند. مطالعات نشان می دهند که اسید بوتیریک با افزایش حرکت دستگاه گوارش می تواند در درمان یبوست مفید باشد. همچنین حبوبات یک عامل ضد التهابی برای کاهش التهاب روده است.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید