پوپک گلدره بازیگر مطرح سینما و تلویزیون در ۸ مرداد ۱۳۵۰ در شهر تهران متولد شد و در تاریخ ۲۷ فروردین ۱۳۸۵در سن ۳۴ سالگی بر اثر سانحه تصادف به دیار باقی شتافت، وی سابقه بازی در آثار شاخصی نظیر «ساعت خوش»، «دنیای شیرین دریا»، «مروارید سرخ»، «نرگس»، «موج مرده»، «سیندرلا»، «آخر بازی»، «سرزمین سبز» و ... را در کارنامه هنری خود دارد.

از طلوع تا غروب با «پوپک گلدره» / آرزوهای برباد رفته

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر | نرگس خادم شیرازی :  ۸ مرداد ۱۳۹۹ مصادف است با چهل و نهمین سالروز تولد پوپک گلدره بازیگر مطرح سینما و تلویزیون که در تاریخ ۲۷ فروردین ۱۳۸۵ بر اثر سانحه تصادف و  هشت ماه به‌سر بردن در کما، سرانجام در سن ۳۴ سالگی در بیمارستان مهر تهران به دیار باقی شتافت و به همین مناسبت خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سلام نو به بررسی زندگی این هنرمند فقید، در یادداشتی با عنوان «از طلوع تا غروب» پرداخته است که در ادامه خواهید خواند.

طلوع:
پوپک گلدره با نام کامل «پوپک مرادعلی گلدره» بازیگر فقید و مشهور سینما و تلویزیون در تاریخ  ۸ مرداد ۱۳۵۰ در بیمارستان پاسارگاد تهران چشم به جهان گشود، پدرش محمدرضا گلدره متولد سال ۱۳۲۰ و کارشناس آزمایشگاه که در عرصه هنر و موسیقی نیز فعال و به تدریس مشغول است.

وی پس از گذراندن دوران تحصیلی در مدارس مختلف  خود را برای شرکت در کنکور آماده کرد و پس از کسب رتبه ۵۶ در کنکور دانشگاه سراسری، در رشته روانشناسی بالینی در دانشگاه تهران به تحصیل پرداخت و به دلیل علاقه شدیدش به عرصه نمایش به همراه دوستان خود به تماشای تئاتر می رفت، وی حتی برای نگارش پایان نامه دانشگاه خود نیز بر روی رشته تئاتر درمانی فعالیت کرد.

این بازیگر فقید سینما و تلویزیون ایران برای نخستین بار با فیلم سینمایی «شاخه های بید» به کارگردانی امرالله احمدجو در سال ۱۳۶۷ و در کنار هنرمندان مطرحی همچون جمشید مشایخی، رضا کرم‌رضایی، جمشید لایق، هادی اسلامی، رضا رویگری، محمود پاک‌نیت، محمد فیلی، آتش تقی‌پور و ... به ایفای نقش پرداخت.

پوپک پس از کسب مدرک لیسانس از دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۳ برای نخستین بار با نمایش «پل» بر روی صحنه حضور یافت و در ادامه نیز به ایفای نقش در کلیپ «رویای زمین» پرداخت و پس از آن برای نخستین بار با سریال «ساعت خوش» به کارگردانی مهران مدیری در سال ۱۳۷۳ و در کنار هنرمندان مطرحی همچون مهران مدیری، نادر سلیمانی، امیر غفارمنش، رضا شفیعی‌جم، ارژنگ امیرفضلی، رضا عطاران، حمید لولایی، حسین رفیعی، نصرالله رادش، سعید آقاخانی، یوسف صیادی، رامین ناصرنصیر و ... بازی در تلویزیون را تجربه کرد.

از طلوع تا غروب با «پوپک گلدره» / آرزوهای برباد رفته

وی پس از موفقیت سریال «ساعت خوش» با همان عوامل و ترکیب بازیگران در ساخت سری جدید این سریال با عنوان «سال خوش» در سال ۱۳۷۴ نیز همکاری داشت، گلدره در سال ۱۳۷۵ در سریال «غبارنور» به کارگردانی محمدرضا اصلانی به فعالیت پرداخت و در ادامه نیز در سریال «سرزمین سبز» به کارگردانی بیژن بیرنگ و مسعود رسام نیز به ایفای نقشی کوتاه در چند سکانس پرداخت.

دهه ۷۰ اوج فعالیت پوپک گلدره بود، وی در ابتدای سال ۱۳۷۶ در فیلم سینمایی «رویای زمین» به کارگردانی فرشاد فرشته حکمت به ایفای نقش پرداخت و در ادامه برای بازی در مجموعه تلویزیونی «سلام، سلام» به کارگردانی سیدعلی سمنانی برای شبکه پنج سیما دعوت به کار شد و در این سریال در کنار هنرمندان مطرحی همچون رضا عطاران، سیدجواد رضویان، سعید آقاخانی، مهران غفوریان، آرش میراحمدی، نادر سلیمانی، نصرالله رادش، نیما فلاح و ... به ایفای نقش پرداخت و موجب شد تا نام خود را بیش از پیش بر سر زبان ها بیاندازد.

سال ۱۳۷۶ سال پرکاری برای وی محسوب می شد، وی در ادامه به دعوت بهروز بقایی برای بازی در مجموعه تلویزیونی «دنیای شیرین» فراخوانده شد و پس از بازی در این سریال در کنار هنرمندانی نظیر رضا فیاضی، رضا عطاران، علیرضا رئیسی، زهرا جواهری، اشکان اشتیاق، سپهر آزادی و محبوبیت بیش از حد این سریال در بین مخاطبین، گلدره بیش از پیش مشهور شد و موجب شد تا در سریال «دنیای شیرین دریا» در سال ۱۳۷۷ بهروز بقایی نقش اصلی مجموعه خود یعنی دریا را به وی بسپارد.

از طلوع تا غروب با «پوپک گلدره» / آرزوهای برباد رفته

پوپک گلدره در سال ۱۳۷۹ در فیلم سینمایی «موج مرده» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا در کنار پرویز پرستویی به ایفای نقش پرداخت و در ادامه نیز برای بازی در فیلم سینمایی «آخر بازی» به کارگردانی همایون اسعدیان دعوت شد و در همان سال به خاطر بازی در این فیلم در نوزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

وی در سال ۱۳۸۰ برای  برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت، اما تحمل دوری از وطن برایش دشوار بود و خیلی زود برای تحقق آروزهایش به ایران بازگشت و به محض ورود به ایران برای بازی در سریال «سیندرلا» به کارگردانی بیژن بیرنگ و مسعود رسام در کنار بازیگرانی همچون رامبد جوان، رضا عطاران، شقایق فراهانی، فرهاد آییش، فرخ نعمتی، فرهاد بشارتی، زهره حمیدی و ... به ایفای نقش پرداخت.

از طلوع تا غروب با «پوپک گلدره» / آرزوهای برباد رفته

این بازیگر فقید سینما و تلویزیون در ادامه در سریال های «تلخ و شیرین» به کارگردانی ابوالفضل امیدیان و «روح مهربان» به کارگردانی امیر قویدل به ایفای نقش پرداخت، اما اوج بازیگری وی در سریال «مروارید سرخ» به کارگردانی مسعود رسام  در سال ۱۳۸۳ رقم خورد، پوپک گلدره در این سریال در کنار بازیگرانی همچون مهدی پاکدل، یوسف تیموری، سحر زکریا، فریبا نادری، خشایار راد، رامین راستاد، بهنام تشکر، سوگل طهماسبی و ... به ایفای پرداخته است.

آخرین و مطرح ترین اثر پوپک گلدره در تلویزیون مربوط به سریال «نرگس» به کارگردانی سیروس مقدم است، بازی وی در این سریال که در نقش شخصیت اصلی «نرگس» به ایفای نقش پرداخته بود به دلیل تصادف شدید، نیمه کاره ماند و در ادامه پس از درگذشت وی، ستاره اسکندری جایگزین وی شد و ادامه کار با بازی او جلوی دوربین رفت.

زندگی خصوصی:
پوپک گلدره پس از بازی در سریال «ساعت خوش» به کارگردانی مهران مدیری با امیرغفارمنش آشنا شد و این آشنایی موجب ازدواج این زوج بازیگر شد، هر چند که این ازدواج دوام زیادی نیاورد و خیلی زود به جدایی منجر شد.

از طلوع تا غروب با «پوپک گلدره» / آرزوهای برباد رفته

غروب:
پوپک گلدره بازیگر جوان مطرح سینما و تلویزیون در  شهریور ۱۳۸۴ در حالی که مشغول بازی در سریال «نرگس» بود، برای استراحت و مرخصی دو روزه راهی شمال می شود و در حالی که مسافر یک خودروی پیکان بود، در جاده نوشهر به نور -منطقه سیسنگان به دلیل انحراف به چپ راننده پیکان و برخورد مستقیم با یک پژو آردی، دچار ضربه مغزی شده و راهی بیمارستان ۱۷ شهریور شهرستان آمل می‌شود، و سرانجام در عصر ۲۷ فروردین ۱۳۸۵ پس از ۸ ماه به‌سر بردن در اغما در بیمارستان مهر تهران در سن ۳۴ سالگی چشم از جهان فروبست و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید