رژیم غذایی ابزاری مهم برای حفظ سلامت قلب و سطح قند خون در محدوده ایمن و سالم است. رژیم غذایی توصیه شده برای مبتلایان به دیابت، همان رژیم غذایی است که تقریباً همه باید دنبال کنند.

درمان دیابت با انتخاب رژیم غذایی درست

شما می توانید به طور موثر با استفاده از رژیم غذایی درست ، میزان قند خون خود را مدیریت کنید. پزشک به شما خواهد گفت که چند بار باید سطح قند خون خود را بررسی کنید. هدف این است که در یک محدوده خاص بمانید. برای مدیریت دیابت این نکات را دنبال کنید.

· غذاهای سرشار از فیبر و کربوهیدرات سالم را در رژیم خود بگنجانید. خوردن میوه، سبزیجات و غلات کامل به ثابت نگه داشتن سطح قند خون کمک می کند.

· در فواصل منظم بخورید.

· پرخوری نکنید.

· وزن خود را کنترل کرده و قلب خود را سالم نگه دارید. این بدان معناست که کربوهیدرات های تصفیه شده، شیرینی ها و چربی های حیوانی را در حداقل ممکن نگه دارید.

· روزانه حدود نیم ساعت فعالیت هوازی انجام دهید تا به سلامت قلب شما کمک شود. ورزش به کنترل قند خون نیز کمک می کند.

· از فراورده های طبیعی درمان دیابت استفاده کنید.

رژیم غذایی برای دیابت

رژیم غذایی ابزاری مهم برای حفظ سلامت قلب و سطح قند خون در محدوده ایمن و سالم است. رژیم غذایی توصیه شده برای مبتلایان به دیابت، همان رژیم غذایی است که تقریباً همه باید دنبال کنند.

· در رژیم غذایی خود از میان وعده بیشتر استفاده کنید.

· غذاهای متنوعی را انتخاب کنید که سرشار از مواد مغذی و کالری کم باشند .

· مراقب باشید که پرخوری نکنید.

· برچسب های مواد غذایی را بخوانید .

از خوردن غذاهای سنگین با چربیهای اشباع پرهیز کنید. از جمله این غذاها می توان به گوشت گاو یا جگر، گوشتهای فرآوری شده، صدف، نان سفید، شیرینی، محصولات لبنی پرچرب و نوشیدنی های بسیار شیرین اشاره کرد.

از کربوهیدرات های سالم، میوه های کامل، سبزیجات غیر نشاسته ای، حبوبات، دانه های کتان وغذاهای دارای اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی سالمون استفاده کنید. از مواد غذایی حاوی روی و فیبر استفاده کنید.

مواد غذایی سرشار از فیبر

خوردن فیبر باعث کاهش قند خون و انسولین می شود. مقدار توصیه شده فیبر در حدود 30 گرم در روز است. بیشتر افراد روزانه حدود 6-8 گرم دریافت می کنند که این میزان نیست. در حالی که شما می توانید مکمل های فیبر مصرف کنید، اما بهترین راه برای رسیدن به این هدف خوردن سبزیجات و حبوبات است. جو دانه ای با فیبر بالا است که داده های زیادی برای پشتیبانی از نقش آن در بهبود قند خون، انسولین، کلسترول و التهاب وجود دارد. جو نیازی به خیساندن ندارد و معمولاً می تواند در کمتر از 15 دقیقه در روی اجاق گاز فقط با مقداری آب و نمک پخته شود.

مواد غذایی حاوی روی

کسانی که مبتلا به دیابت هستند، معمولاً کمبود روی دارند. مطالعات نشان داده اند که مکمل روی می تواند قند خون و A1C را کاهش دهد، اثر آنتی اکسیدانی داشته باشد، قند خون را پایین بیاورد و حتی به برخی از عوارض مربوط به دیابت نیز کمک می کند. دوزهای زیاد روی می تواند مانع از جذب سایر مواد معدنی مانند مس شود، بنابراین حتماً از راهنمایی دوز مناسب استفاده کنید. مواد غذایی حاوی روی شامل اسفناج، میگو، تخم کتان و تخمه کدو تنبل می باشند.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید