سریال «دختر گمشده» به کارگردانی احمد کاوری و تهیه‌کنندگی مشترک سعید کمانی و محمد معماریان از شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ راس ساعت ۲۰:۴۵ بر روی آنتن شبکه سه سیما رفته است، به بهانه پخش سریال «دختر گمشده» به بررسی این سریال پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

معرفی سریال دختر گمشده / درام اجتماعی پلیسی با محوریت دختران جوان

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : سریال «دختر گمشده» به کارگردانی احمد کاوری و تهیه‌کنندگی مشترک سعید کمانی و محمد معماریان از شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ پس از اتمام سریال «آخرخط» به کارگردانی علی مسعودی و تهیه کنندگی مجید میرخان جایگزین این سریال شده است، این مینی سریال هفت قسمتی که در ژانر پلیسی و اجتماعی و برای پخش از شبکه ۳ تولید شده است تا هفته دیگر ادامه خواهد داشت.

سریال «دختر گمشده» به نویسندگی حسین تراب نژاد و کارگردانی احمد کاوری و تهیه کنندگی مشترک سعید کمانی و محمد معماریان محصول سیما فیلم  است که با  مشارکت ناجی هنر  در ۷ قسمت ۵۰ دقیقه ای تولید شده است .

سریال «آخر خط» که پخش آن از اواخر خرداد ماه آغاز و در جمعه سوم مرداد به پایان رسید با انتقادات فراوانی همراه بود و سریال «دختر گمشده» به کارگردانی احمد کاوری که پیش از این در آبان سال ۱۳۹۷ نیز از تلویزیون پخش شده بود، در حالی نمایش خود را آغاز کرده است که سریال اصلی و جایگزین این شبکه هنوز مشخص نشده است.

پخش سریال «آخر خط» حواشی زیادی را برای مدیران شبکه سوم سیما به همراه داشت و همین امر موجب شد تا مسئولین شبکه، پس از پخش چند سریال و بازخوردهای منفی با پخش یک مینی سریال تصمیم درستی برای پخش ادامه برنامه های خود بگیرند و همچنین مینی سریال «دختر گمشده» که پخش آن در دو سال پیش آنطور که باید و شاید مورد استقبال قرار نگرفت مجدد برای مخاطبین قابل تماشا باشد.

سریال «دختر گمشده» هر شب راس ساعت ۲۰:۴۵ از شبکه سوم سیما پخش می گردد و تکرار سریال نیز در سه نوبت ساعت ۱ الی ۱:۳۰ بامداد، ۱۰ صبح و بین ساعت ۱۴ الی ۱۴:۳۰ عصر می باشد و همچنین پنج شنبه هر هفته خلاصه قسمت های آن هفته پخش می‌شود، لازم به ذکر است پخش این سریال پلیسی اجتماعی تا اواسط مردادماه ادامه خواهد داشت.

کارگردانی سریال «دختر گمشده» بر عهده احمد کاوری، نویسنده، بازیگر و کارگردان ۵۵ ساله سینما و تلویزیون ایران است، احمدکاوری که متولد کشور عراق است و بیشتر به عنوان کارگردان سینما مطرح است تا تلویزیون پیش از این مینی سریال، فیلم و سریال های شاخصی همچون «نفوذی»، «خودزنی»، «ژن خوک»، «وارش»، «بیدارباش»، «خواب بلند» و ... را در کارنامه هنری خود دارد.

تهیه کنندگی این سریال به صورت مشترک بر عهده سعید کمانی و محمد معماریان بوده است، سعید کمانی تهیه کننده تلویزیون که در تلاش برای تولید سریال شهید مدافع حرم محسن حججی است، پیش از این مینی سریال، سریال هایی همچون «سایبر» به کارگردانی احمد معظمی و «‏سفر در خانه‏» به کارگردانی بهمن گودرزی را تهیه کنندگی کرده است.

داستان مجموعه «دختر گمشده»  پیرامون دختری است که در خلال قصه گم می‌شود و پلیس به دنبال او است، پلیس گمانه‌های زیادی از جمله قتل، دزدیدن و ... درباره این دختر نوجوان می‌زند و پرونده او در اختیار سروان اداره آگاهی  و همچنین مددکار مشاوره نیروی انتظامی قرار می‌گیرد و ...

نویسندگی سریال «دختر گمشده» بر عهده حسین تراب نژاد نویسنده مطرح سینما و تلویزیون است که در جشنواره فیلم فجر ملی سال گذشته با فیلم «آبادان یازده ۶۰» به کارگردانی مهرداد خوشبخت حضور داشت پیش از این مینی سریال، نگارش فیلمنامه، فیلم و سریال های شاخصی همچون «ماجرای نیمروز:ردخون»، «دارکوب»، «پرده نشین»، «نفس گرم»، «شوق پرواز»،«گیله وا» «ترور خاموش» و ... را بر عهده داشته است و «دختر گمشده» پس از سریال «بیدارباش» دومین همکاری وی با احمد کاوری محسوب می شود.

در سریال «دختر گمشده» بازیگران مطرحی همچون کوروش تهامی، هدایت هاشمی، هومن حاج عبداللهی، شهرزاد کمال زاده، ماه چهره خلیلی، گیتی معینی، مختار سائقی، انوش معظمی، حسین تبریزی و ... به ایفای نقش می پردازند.


دیگر عوامل سریال «دختر گمشده»  عبارتند از: کارگردان :احمد کاوری، تهیه کنندگان :سعید کمانی  و محمد معماریان ،نویسنده: حسین تراب نژاد، تصویر بردار : فرهاد محمودی ، صدابردار :کامران نرسی، گریم: داریوش صالحیان، دستیار اول کارگردان: افشین کرم رضایی، مدیر برنامه‌ریزی: سعید آهنج، طراح صحنه و لباس: شقایق الله وردی، منشی صحنه: محبوبه نظری، عکاس: امیر خدّامی

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید